7 روش درمان بهتر ارتروپلاستی زانو یا تعویض مفصل زانو

عمل جراحی تعویض مفصل زانو

tka khnes, tka khnews, tka khnews.ir, tka تعویض زانوی, tka تعویض زانویی, آرتروپلاستی زانو, آرتروپلاستی زانو چیست, آرتروپلاستی زانوس, آرتروپلاستی زانویی, آرتروپلاستی کامل زانو, آرتروپلاستی کامل زانوا, آرتروپلاستی کامل زانوار, آرتروپلاستی کامل زانوی, آیا تعویض مفصل زانو خوب است, آیا عمل تعویض مفصل زانو خوب است, ارتروپلاستی زانو, ارتروپلاستی مفصل زانو, انواع آرتروپلاستی زانو, بهترین آرتروپلاستی زانو تهران, بهترین آرتروپلاستی زانو در اصفهان, بهترین آرتروپلاستی زانو در اهواز, بهترین آرتروپلاستی زانو در ایران, بهترین آرتروپلاستی زانو در تبریز, بهترین آرتروپلاستی زانو در تهران, بهترین آرتروپلاستی زانو در شیراز, بهترین آرتروپلاستی زانو در مشهد, بهترین آرتروپلاستی زانوس, بهترین آرتروپلاستی زانوی, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در مشهد, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در اصفهان, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در تهران, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در شیراز, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در مشهد, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در اصفهان, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در اهواز, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در ایران, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شیراز, بهترین فوق تخصص تعویض مفصل زانو, تعویض پروتز زانو, تعویض زانو, تعویض زانو tka 1, تعویض زانو tka 2, تعویض زانو tka 3, تعویض زانو با ایمپلنت هوشمند, تعویض زانو چگونه است, تعویض زانو مفصل, تعویض زانویی جاروبرقی, تعویض کامل مفصل زانو, تعویض کامل مفصل زانوم, تعویض کشکک زانو, تعویض مفصل زانو, تعویض مفصل زانو اصفهان, تعویض مفصل زانو با لیزر, تعویض مفصل زانو به انگلیسی, تعویض مفصل زانو چیست, تعویض مفصل زانو خوبه, تعویض مفصل زانو خوبی, تعویض مفصل زانو در اصفهان, تعویض مفصل زانو در بیمارستان دولتی, تعویض مفصل زانو در شیراز, تعویض مفصل زانو فیلم, تعویض مفصل زانو کرمانشاه, تعویض مفصل زانو نی نی سایت, تعویض مفصل زانو هزینه, جراحی تعویض کامل مفصل زانو, دکتر آرتروپلاستی زانوی, دکتر تعویض مفصل زانو, دکتر تعویض مفصل زانو اصفهان, دکتر تعویض مفصل زانو تبریز, دکتر تعویض مفصل زانو شیراز, دکتر خوب برای تعویض مفصل زانو, دکتر فوق تخصص تعویض مفصل زانو, عمل آرتروپلاستی زانو, عوارض آرتروپلاستی زانو, فوق تخصص تعویض مفصل زانو, فيلم کامل جراحي تعويض مفصل زانو، 2022-Knee-بهترین-فوق-تخصص-آرتروپلاستی-tkaزانو-تعویض-مفصل-زانو-در-اصفهان-دکتر-متخصص-خوب-زانو-درمان-درد-زانو-arthroplasty

7 روش درمان بهتر ارتروپلاستی زانو یا تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل زانو که به آن آرتروپلاستی زانو Knee arthroplasty هم میگویند نوعی جراحی است که با استفاده از آن سطح مفصلی استخوان های ران و ساق در مفصل زانو را با یک سطح مصنوعی جایگزین زانو می کنند. در مواقعی که به علت آسیب های زانو این مفصل تخریب شده است، دردهای شدیدی در آن ایجاد میشود که ممکن است فرد را حتی از فعالیت های ساده ای نظیر بالا رفتن از پله و یا راه رفتن دور کند. درد حتی ممکن است در هنگام نشستن و خوابیدن هم وجود داشته باشد.

درمان زانو درد در اصفهان

اگر استفاده از دارو، تغییر سطح فعالیت های روزمره زندگی و استفاده از عصا هم نتواند کمکی به کاهش مشکلات بیمار بکند معمولاً آخرین اقدام تعویض مفصل زانو است. تعویض سطوح مفصلی میتواند مشکل درد زانو و تغییر شکل آنرا حل کند و بیمار را به فعالیت های روزمره برگرداند. اولین تعویض مفصل زانو در سال ۱۹۶۸ انجام شد. بعد از آن بتدریج تکنیک های عمل جراحی بهتر شده و مفاصل مصنوعی بهتری هم ساخته شد. امروزه هر سال بیش از یک میلیون تعویض مفصل زانو در دنیا انجام میشود.

هدف تعویض مفصل زانو چیست؟

مهمترین هدف تعویض مفصل زانو از بین بردن دردی است که در زانو براثر ساییدگی و آرتروز، روماتیسم و یا تخریب سطح مفصلی ایجاد شده است. بدست آوردن دامنه حرکتی مطلوب در مفصل زانو و اصلاح تغییر شکل های ایجاد شده در زانو از دیگر علل بکار گیری مفصل مصنوعی زانو است.

وقتی غضروف مفصلی زانو به هر علتی تخریب میشود حرکت مفصل دردناک شده و مفصل دچار خشکی و محدودیت حرکتی میشود. در این وضعیت میتوان با تعویض سطوح مفصلی حرکات مفصل را بهتر کرده و درد را از بین برد. عمل جراحی تعویض مفصل زانو یکی از موفق ترین اعمال جراحی است. در غالب اوقات مفصل مصنوعی زانو بیش از ۲۰ سال عمر میکند.

فیلم عمل جراحی تعویض مفصل زانو


ارتباط تعویض مفصل زانو و سن

عمل جراحی تعویض مفصل زانو بیشتر در افراد مسن و میانسال انجام میشود ولی امروزه با بکارگیری مفاصل مصنوعی بهتر و تکنیک های جراحی جدیدتر میتوان در سنین جوانی و حتی نوجوانی هم این عمل را انجام داد. سن بیمار، وزن وی و یا جنسیت او عامل تعیین کننده در تصمیم گیری برای انجام جراحی نیست و مهمترین عامل در تصمیم گیری شدت درد بیمار و ناتوانی است که این درد برای زندگی بیمار ایجاد کرده است.

انتظاراتی كه میتوان از عمل جراحی تعویض مفصل زانو داشت چیست

 نكته بسیار مهم اینست كه قبل از عمل جراحی بیمار باید بداند كه این عمل چه فوایدی برای او دارد و چه مشكلاتی را نمیتواند حل كند و چه مشكلاتی را میتواند برای وی بوجود آورد. بیش از 90 درصد افراد بعد از تعویض مفصل زانو دردشان بطور محسوسی كاهش پیدا كرده و بهتر میتوانند فعالیت های روزمره را انجام دهند. البته این عمل جراحی هیچوقت نمیتواند زانوی شما را كاملاً مثل یك زانوی سالم كند. بعد از جراحی میتوانید فعالیت هایی هایی مثل راه رفتن، شنا، دوچرخه سواری، رانندگی، بالا رفتن از پله یا سربالایی را انجام دهید.

ادامه مطلب  تشخیص آسیب های تاندون زانو و بهترین روش درمان

مراقبت های لازم بعد از جراحی آرتروپلاستی زانو

فعالیت هایی مثل راه رفتن تند، بالا رفتن از تپه و كوه، اسكی، تنیس، بلند كردن اشیاء با وزن بیش از 25 كیلوگرم برای مفصل مصنوعی زیاد مناسب نیستند و فعالیت هایی مانند دویدن، جهیدن و ورزش های ضربه ای برای مفصل مصنوعی بسیار خطرناك هستند. حتی اگر تمام نكات را برای یك مرقبت خوب از مفصل مصنوعی رعایت كنیم بعد از مدتی قسمت پلاستیكی مفصل كم كم سائیده میشود. مسلماً فعالیت های بدنی زیاد و یا وزن زیاد این روند را سرعت میدهد.

عوض کردن مفصل زانو چگونه انجام میشود؟

در عمل تعویض مفصل زانو قسمتی از استخوان و غضروف پایین ترین بخش استخوان ران و بالاترین بخش استخوان ساق و قسمت پشتی استخوان کشکک خارج شده و به جای آنها مفصل مصنوعی که قسمت هایی از آن فلز و قسمتی دیگر نوعی پلاستیک بسیار مقاوم است. منیسک و بعضی لیگامان های زانو نیز خارج میشوند. اتصال بخش های فلزی مفصل مصنوعی به استخوان های باقیمانده ران و ساق و کشکک معمولا با استفاده از ماده ای به نام سیمان استخوانی انجام میشود. البته مفاصل مصنوعی زانو از نوع بدون سیمان هم وجود دارند.

فوق تخصص جراحی زانو

برای انجام عمل جراحی تعویض مفصل زانو دکتر جراح زانو ابتدا یک شکاف پوستی در جلو مفصل زانو ایجاد کرده و پس از کنار زدن پوست و بافت های زیر پوستی استخوان کشکک را به کنار میزند تا استخوان های ران و درشت نی مشخص شوند. وی ابتدا با استفاده از اره های برقی مخصوص برش هایی را در انتهای پایینی استخوان ران ایجاد میکند. با این برش ها غضروف مفصلی در این ناحیه کاملا برداشته شده و انتهای پایینی استخوان ران آماده پذیرش مفصل مصنوعی میشود.

درمان درد مفصل زانو

در عمل جراحی تعویض مفصل زانو، قسمت هایی از مفاصل آسیب دیده یا فرسوده زانو را حذف و پروتز مصنوعی را جایگزین می کنند. این جراحی می تواند به کاهش درد و بهبود عملکرد زانو کمک کند. در طول جراحی، استخوان و غضروف آسیب دیده با قطعات ساخته شده از فلز و پلاستیک جایگزین می شود.

برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا جایگزینی زانو برای شما مناسب است یا خیر، بهترین جراح زانو در اصفهان، دامنه حرکت، ثبات و قدرت زانوی بیمار را بررسی می کند. اشعه ایکس به نشان دادن میزان آسیب کمک شایانی می کند. مفاصل مصنوعی و تکنیک های جراحی مناسب برای شما به سن، وزن، سطح فعالیت، اندازه و شکل زانو و سلامت کلی بیمار بستگی دارد.

چرا آرتروپلاستی زانو انجام می شود؟

شایع ترین دلیل جراحی تعویض مفصل زانو، کاهش درد ناشی از آرتریت است. افرادی که نیاز به جراحی تعویض مفصل زانو دارند معمولا در راه رفتن، بالا رفتن از پله ها و بلند شدن از روی صندلی مشکل دارند.

اگر فقط یک قسمت از زانو آسیب دیده باشد، جراحان خوب زانو اغلب می توانند فقط آن قسمت را تعویض کنند. اگر کل مفصل نیاز به تعویض داشته باشد، انتهای استخوان ران و ساق پا تغییر شکل داده و کل مفصل دوباره ظاهر می شود. این استخوان ها لوله های سختی هستند که دارای یک مرکز نرم هستند. انتهای قسمت های مصنوعی در قسمت مرکزی نرم تر استخوان ها وارد می شود.

تقویت رباط های زانو

رباط ها، نوارهای بافتی هستند که به نگه داشتن مفاصل در کنار هم کمک می کنند. اگر رباط های زانو به اندازه کافی قوی نباشند که بتوانند مفصل را به تنهایی نگه دارند، جراح زانو در اصفهان ممکن است ایمپلنت هایی را انتخاب کند که بتوان آنها را به هم متصل کرد تا از هم جدا نشوند.

ادامه مطلب  10 سوال درمان پارگی مینیسک زانو در خانه

خطرات جراحی تعویض مفصل زانو چیست؟

به گفته بهترین فوق تخصص جراح زانو، جراحی تعویض مفصل زانو مانند هر جراحی دیگری خطراتی را به همراه دارد. این خصرات عبارتند از:

  • لخته شدن خون : جراحان زانو معمولاً داروهای رقیق کننده خون را برای جلوگیری از این خطر توصیه می کنند. شایع ترین محل لخته شدن خون در ساق پا است. اما آنها می توانند به ریه ها بروند و و خطر مرگ را به همراه داشته باشد.
  • آسیب عصبی : اعصاب ناحیه ای که ایمپلنت در آن قرار می گیرد ممکن است آسیب ببیند. آسیب عصبی می تواند باعث بی حسی، ضعف و درد در زانوی جراحی شده شود.
  • عفونت : عفونت محل جراحی، می تواند در محل برش یا در بافت عمیق تر رخ دهد. گاهی اوقات برای درمان عفونت نیاز به جراحی مجدد زانو است.

ایمپلنت های مورد استفاده برای تعویض زانو بادوام هستند، اما ممکن است به مرور زمان شل شوند یا فرسوده شوند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است به جراحی دوباره تعویض مفصل زانو و یا اصلاح قطعات شل یا فرسوده در زانو نیاز باشد.

فرایند جراحی تعویض مفصل در اصفهان

tka khnes, tka khnews, tka khnews.ir, tka تعویض زانوی, tka تعویض زانویی, آرتروپلاستی زانو, آرتروپلاستی زانو چیست, آرتروپلاستی زانوس, آرتروپلاستی زانویی, آرتروپلاستی کامل زانو, آرتروپلاستی کامل زانوا, آرتروپلاستی کامل زانوار, آرتروپلاستی کامل زانوی, آیا تعویض مفصل زانو خوب است, آیا عمل تعویض مفصل زانو خوب است, ارتروپلاستی زانو, ارتروپلاستی مفصل زانو, انواع آرتروپلاستی زانو, بهترین آرتروپلاستی زانو تهران, بهترین آرتروپلاستی زانو در اصفهان, بهترین آرتروپلاستی زانو در اهواز, بهترین آرتروپلاستی زانو در ایران, بهترین آرتروپلاستی زانو در تبریز, بهترین آرتروپلاستی زانو در تهران, بهترین آرتروپلاستی زانو در شیراز, بهترین آرتروپلاستی زانو در مشهد, بهترین آرتروپلاستی زانوس, بهترین آرتروپلاستی زانوی, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در مشهد, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در اصفهان, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در تهران, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در شیراز, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در مشهد, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در اصفهان, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در اهواز, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در ایران, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شیراز, بهترین فوق تخصص تعویض مفصل زانو, تعویض پروتز زانو, تعویض زانو, تعویض زانو tka 1, تعویض زانو tka 2, تعویض زانو tka 3, تعویض زانو با ایمپلنت هوشمند, تعویض زانو چگونه است, تعویض زانو مفصل, تعویض زانویی جاروبرقی, تعویض کامل مفصل زانو, تعویض کامل مفصل زانوم, تعویض کشکک زانو, تعویض مفصل زانو, تعویض مفصل زانو اصفهان, تعویض مفصل زانو با لیزر, تعویض مفصل زانو به انگلیسی, تعویض مفصل زانو چیست, تعویض مفصل زانو خوبه, تعویض مفصل زانو خوبی, تعویض مفصل زانو در اصفهان, تعویض مفصل زانو در بیمارستان دولتی, تعویض مفصل زانو در شیراز, تعویض مفصل زانو فیلم, تعویض مفصل زانو کرمانشاه, تعویض مفصل زانو نی نی سایت, تعویض مفصل زانو هزینه, جراحی تعویض کامل مفصل زانو, دکتر آرتروپلاستی زانوی, دکتر تعویض مفصل زانو, دکتر تعویض مفصل زانو اصفهان, دکتر تعویض مفصل زانو تبریز, دکتر تعویض مفصل زانو شیراز, دکتر خوب برای تعویض مفصل زانو, دکتر فوق تخصص تعویض مفصل زانو, عمل آرتروپلاستی زانو, عوارض آرتروپلاستی زانو, فوق تخصص تعویض مفصل زانو, فيلم کامل جراحي تعويض مفصل زانو 2022-knee-7-روش-درمان-بهتر-ارتروپلاستی-زانو-یا-تعویض-مفصل-زانو-arthroplasty

ممکن است متخصص جراحی زانو به شما توصیه کند که مصرف برخی داروها و مکمل های غذایی را قبل از جراحی خود متوقف کنید. احتمالاً پزشک زانو به شما دستور داده می شود که بعد از نیمه شب روز جراحی خود چیزی نخورید و ناشتا باشید.

پس از جراحی آرتروپلاستی چه باید کرد؟

برای چندین هفته پس از عمل تعویض مفصل کامل زانو، ممکن است نیاز به استفاده از عصا یا واکر داشته باشید، بنابراین توصیه می شود قبل از جراحی، آنها را تهیه کنید تا در صورت لزوم، در دسترس شما باشد. برای اینکه خانه خود را ایمن تر و راحت تر کنید در طول بازیابی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. یک فضای نشیمن در طبقه همکف فراهم کنید، زیرا بالا رفتن از پله ها می تواند دشوار باشد و چه بسا بالا رفتن از پله باعث آسیب به محل عمل آرتروپلاستی زانو شود.
  2. میله های ایمنی یا نرده ای مطمئن در محل دوش یا حمام و توالت نصب کنید.
  3. نرده های راه پله را ایمن کنید.
  4. یک صندلی ثابت با بالشتک و پشتی محکم و یک زیرپایی برای بلند کردن پای خود تهیه کنید.
  5. بهتر است از توالت فرنگی با بازوهای بلند استفاده کنید.
  6. یک نیمکت یا صندلی ثابت برای حمام خود تهیه کنید.
  7. قالیچه ها و طناب های شل را بردارید چون باعث لیز خوردن شما میشود.

شرایط بیمار در حالت عمل تعویض مفصل کامل زانو

هنگامی که بیمار برای جراحی آرتروپلاستی زانو به بیمارستان مراجعه می کند، از وی خواسته می شود لباس های خود را درآورد و لباس بیمارستان بپوشد. شرایط عمل بیمار می تواند بصورت بی حسی نیمه پایینی بدن که به آن اسپاینال یا اپیدورال باشد یا یک بیهوشی عمومی که شما را در حالت خواب قرار می دهد. همچنین ممکن است پزشک متخصص بیهوشی یا فوق تخصص زانو یک داروی بی حس کننده را در اطراف اعصاب یا داخل و اطراف مفصل تزریق کند تا به جلوگیری از درد بعد از جراحی شما کمک کند.

در طول عمل آرتروپلاستی کامل زانو چه اتفاقی می افتد؟

زمان جراحی تعویض مفصل زانو معمولاً 1 تا 2 ساعت به طول می انجامد. برای انجام آرتروپلاستی کامل زانو، بهترین جراح زانو برشی روی زانو ایجاد می کند، استخوان و غضروف آسیب دیده را برمیدارد و استخوان سالم را دست نخورده باقی می گذارد و در نهایت قطعات جایگزین یا ایمپلنت را در استخوان ران، ساق پا و کاسه زانو کاشت می کند.

ادامه مطلب  اوزون چیست و چه نقشی در درمان دارد ؟

بعد از عمل تعویض مفصل زانو چه رخ میدهد؟

پس از جراحی، برای مدت کوتاهی در بخش ریکاوری استراحت خواهید کرد. مدت زمانی که بعد از جراحی در بیمارستان بمانید به نیازهای فردی شما بستگی دارد. بسیاری از بیماران دکتر معزی فوق تخصص زانو می توانند در روز بعد از عمل به خانه بروند. به یاد داشته باشید، خطر لخته شدن خون پس از جراحی تعویض مفصل زانو افزایش می یابد. پیشنهاد دکتر معزی جراح زانو در اصفهان برای جلوگیری از این عارضه، به شرح زیر است.

جلوگیری از لخته شدن خون بعد از جراحی آرتروپلاستی زانو

  1. در روزهای اول جراحی مفصل زانو زود حرکت کنید و با کمک عصا یا واکر راه بروید.
  2. فشار وارد کنید. هم در حین و هم بعد از جراحی، ممکن است از جوراب های واریس روی ساق پا استفاده کنید. جوراب واریس پاهای شما را فشرده و رها می کنند. این به جلوگیری از تجمع خون در وریدهای پا کمک می کند و احتمال تشکیل لخته را کاهش می دهد.
  3. داروهای رقیق کننده خون مصرف کنید. جراح زانو ممکن است پس از جراحی یک رقیق کننده خون تزریقی یا خوراکی تجویز کند. بسته به اینکه چقدر زود راه می روید، چقدر فعال هستید و خطر کلی لخته شدن خون، ممکن است برای چند هفته بعد از جراحی به داروهای رقیق کننده خون نیاز داشته باشید.
  4. همچنین احتمالاً از شما خواسته می شود تمرینات تنفسی مکرر انجام دهید و به تدریج سطح فعالیت خود را افزایش دهید. یک فیزیوتراپ می تواند به شما نشان دهد که چگونه زانوی جدید خود را ورزش دهید. پس از خروج از بیمارستان، احتمالاً فیزیوتراپی را در خانه یا در یک مرکز ادامه خواهید داد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی تعویض مفصل زانو

2022-knee-بهترین-دکتر-جراح-آرتروپلاستی-زانو-در-ایران-اصفهان-arthroplasty tka khnes, tka khnews, tka khnews.ir, tka تعویض زانوی, tka تعویض زانویی, آرتروپلاستی زانو, آرتروپلاستی زانو چیست, آرتروپلاستی زانوس, آرتروپلاستی زانویی, آرتروپلاستی کامل زانو, آرتروپلاستی کامل زانوا, آرتروپلاستی کامل زانوار, آرتروپلاستی کامل زانوی, آیا تعویض مفصل زانو خوب است, آیا عمل تعویض مفصل زانو خوب است, ارتروپلاستی زانو, ارتروپلاستی مفصل زانو, انواع آرتروپلاستی زانو, بهترین آرتروپلاستی زانو تهران, بهترین آرتروپلاستی زانو در اصفهان, بهترین آرتروپلاستی زانو در اهواز, بهترین آرتروپلاستی زانو در ایران, بهترین آرتروپلاستی زانو در تبریز, بهترین آرتروپلاستی زانو در تهران, بهترین آرتروپلاستی زانو در شیراز, بهترین آرتروپلاستی زانو در مشهد, بهترین آرتروپلاستی زانوس, بهترین آرتروپلاستی زانوی, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در مشهد, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در اصفهان, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در تهران, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در شیراز, بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در مشهد, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در اصفهان, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در اهواز, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در ایران, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شیراز, بهترین فوق تخصص تعویض مفصل زانو, تعویض پروتز زانو, تعویض زانو, تعویض زانو tka 1, تعویض زانو tka 2, تعویض زانو tka 3, تعویض زانو با ایمپلنت هوشمند, تعویض زانو چگونه است, تعویض زانو مفصل, تعویض زانویی جاروبرقی, تعویض کامل مفصل زانو, تعویض کامل مفصل زانوم, تعویض کشکک زانو, تعویض مفصل زانو, تعویض مفصل زانو اصفهان, تعویض مفصل زانو با لیزر, تعویض مفصل زانو به انگلیسی, تعویض مفصل زانو چیست, تعویض مفصل زانو خوبه, تعویض مفصل زانو خوبی, تعویض مفصل زانو در اصفهان, تعویض مفصل زانو در بیمارستان دولتی, تعویض مفصل زانو در شیراز, تعویض مفصل زانو فیلم, تعویض مفصل زانو کرمانشاه, تعویض مفصل زانو نی نی سایت, تعویض مفصل زانو هزینه, جراحی تعویض کامل مفصل زانو, دکتر آرتروپلاستی زانوی, دکتر تعویض مفصل زانو, دکتر تعویض مفصل زانو اصفهان, دکتر تعویض مفصل زانو تبریز, دکتر تعویض مفصل زانو شیراز, دکتر خوب برای تعویض مفصل زانو, دکتر فوق تخصص تعویض مفصل زانو, عمل آرتروپلاستی زانو, عوارض آرتروپلاستی زانو, فوق تخصص تعویض مفصل زانو, فيلم کامل جراحي تعويض مفصل زانو

بعد از عمل جراحی تعویض مفصل زانو، باید به مراقبت‌های خاصی توجه کنید تا بهبودی سریعتری داشته باشید. بعضی از مراقبت‌هایی که باید رعایت کنید عبارتند از:

  • استفاده از تجهیزات و وسایل کمکی حمل و نقل برای راحتی حرکت نظیر واکر و عصا
  • استفاده از کمپرس برای کاهش درد و تورم با نظر دکتر جراح زانو
  • مصرف داروهای تجویز شده به موقع و با رعایت دستور پزشک
  • انجام تمرینات فیزیوتراپی به منظور بهبود حرکت و قدرت عضلات زانو
  • رعایت تغذیه سالم و متعادل جهت بهبود سلامت عمومی بدن

در هر صورت، بهتر است با دکتر زانو درباره مراقبت های بعد از عمل جراحی تعویض مفصل زانو صحبت کنید تا راهنمایی دقیق تری دریافت کنید و طول درمان کمتری را تجربه کنید.

سخن پایانی دکتر فوق تخصص زانو در اصفهان

مقاله 7 روش درمان بهتر ارتروپلاستی زانو یا تعویض مفصل زانو، برای اکثر افراد، تعویض زانو باعث تسکین درد، بهبود تحرک و کیفیت زندگی بهتر می شود. می توان انتظار داشت که عمر اکثر تعویض زانوها حداقل 15 تا 20 سال طول بکشد. پس از بهبودی، می توانید به فعالیت های مختلف کم ضرر مانند پیاده روی، شنا، گلف یا دوچرخه سواری بپردازید. اما باید از فعالیت‌های تاثیرگذارتر، مانند دویدن، و ورزش‌هایی که شامل تماس یا پریدن است، اجتناب کنید. با پزشم متخصص زانو در مورد راه های فعال ماندن پس از عمل جراحی تعویض مفصل زانو مشورت کنید.

توصیه پزشکی دکتر معزی جراح زانو در اصفهان

سایت دکتر معزی توصیه و درمان پزشکی ارایه نمی کند. انتشار این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و ارتقا دانش عمومی شما مخاطب عزیز میباشد و قرار نیست جایگزین توصیه های متخصصین خوب زانو در اصفهان یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شود. دکتر معزی فوق تخصص درمان بیماریهای زانو شما را تشویق می کند که هر گونه سوال یا نگرانی در ارتباط با بیماریهای زانو ممکن است داشته باشید با ایشان در کلینیک فوق تخصصی زانو در میان بگذارید.

4.7/5 (15 دیدگاه ها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =