80 درصد خطر عدم بازسازی پارگی رباط صلیبی قدامی ACL زانو

بازسازی acl زانو در اصفهان

80-risk-untreated-acl-ترمیم-زانو-ترمیم-پارگی-بازسازی-لیگامان-رباط-صلیبی-قدامی-خلفی-زانو-در-اصفهان-توسط-بهترین-فوق-تخصص-خوب-زانو-tear، بازسازی acl زانو, بازسازی acl زانو de, بازسازی acl زانو dl, بازسازی acl زانو dns, بازسازی acl زانو download, بازسازی acl زانو dwg, بازسازی acl زانوس, بازسازی acl زانوی, بازسازی acl زانویا, بازسازی acl زانویو, بازسازی پارگی رacl زانور, بازسازی پارگی رacl زانوم, بازسازی پارگی رacl زانومه, بازسازی پارگی رacl زانومی, پارگي acl زانو, پارگی acl زانو, پارگی acl زانو چیست, پارگی رباط acl زانو, پارگی رباط صلیبی, پارگی رباط صلیبی اصفهان, پارگی رباط صلیبی به انگلیسی, پارگی رباط صلیبی خلفی, پارگی رباط صلیبی در فوتبال, پارگی رباط صلیبی زانو, پارگی رباط صلیبی زانو چیست, پارگی رباط صلیبی زانو و درمان, پارگی رباط صلیبی قدامی, پارگی رباط صلیبی معافیت سربازی, پارگی رباط صلیبی و معافیت سربازی, پارگی رباط صلیبی و مینیسک, جراحی پارگی رباط صلیبی, جراحی پارگی رباط صلیبی زانو, جراحی پارگی رباط صلیبین, درمان پارگی acl زانو, درمان پارگی acl زانو بدون جراحی, درمان پارگی رباط acl زانو, درمان پارگی رباط صلیبی, درمان پارگی رباط صلیبی با طب اسلامی, درمان پارگی رباط صلیبی با طب سنتی, درمان پارگی رباط صلیبی با طب سوزنی, درمان پارگی رباط صلیبی با فیزیوتراپی, درمان پارگی رباط صلیبی با لیزر, درمان پارگی رباط صلیبی بدون جراحی, درمان پارگی رباط صلیبی دکتر خیراندیش, درمان پارگی رباط صلیبی زانو, درمان پارگی رباط صلیبی زانو بدون جراحی, درمان پارگی رباط صلیبی زانو پا, درمان پارگی رباط صلیبی قدامی بدون جراحی, درمان پارگی رباط صلیبی و مینیسک, درمان خانگی پارگی رباط صلیبی زانو, درمان درد پارگی رباط صلیبی زانو, دکتر خوب acl زانوی, دکتر خوب acl زانویی, دیه پارگی acl زانو, راههای درمان پارگی رباط صلیبی زانو, طول درمان پارگی رباط صلیبی زانو, علائم پارگی acl زانو, عمل جراحی پارگی رباط صلیبی زانو, عوارض جراحی پارگی رباط صلیبی زانو, فوق تخصص acl زانوی, فوق تخصص acl زانویا, فوق تخصص acl زانویال, فوق تخصص acl زانویی, فوق تخصص پارگی acl زانور, قیمت پارگی رباط صلیبین, قیمت پارگی رباط صلیبینم, قیمت پارگی رباط صلیبینی, قیمت پارگی رباط صلیبینیم, قیمت زانوبند برای پارگی رباط صلیبی, نرخ دیه پارگی رباط صلیبی, هزینه پارگی رباط صلیبی, هزینه پارگی رباط صلیبین, هزینه جراحی پارگی رباط صلیبی, هزینه جراحی پارگی رباط صلیبی زانو, هزینه عمل پارگی رباط صلیبی, هزینه عمل پارگی رباط صلیبی زانو

80 درصد خطر عدم بازسازی پارگی رباط صلیبی قدامی ACL زانو، رباط های صلیبی یک ساختار آناتومیکی جفتی (قدامی و خلفی) هستند که با بافت متراکم نشان داده می‌شوند، ثبات مفصل زانو را فراهم می‌کنند، ساق پا را ثابت می‌کنند و از جابجایی آن در جلو و عقب جلوگیری می‌کنند. پارگی رباط صلیبی قدامی یک آسیب شایع است. آسیب رباط acl زانو در نتیجه یک حرکت ناگهانی، تغییر جهت یا چرخش در حین دویدن، پریدن یا فرود، ضربه مستقیم و حتی تصادف ممکن است رخ دهد.

رباط صلیبی قدامی یا acl چیست؟

یکی از رباط های مهم زانو acl است که زانوی شما را تثبیت می‌کند. اگر این رباط دچار پارگی شود زانوی شما ممکن است در هنگام انجام حرکات چرخشی فرو بریزد یا به زبان عامیانه خالی کند و از اختیار شما خارج شود. پارگی acl در نتیجه آسیب پیچشی به زانوی شما اتفاق میافتد. علل شایع آن ورزش های تنشی و تماسی و آسیب های ناشی از ورزش های سنگین می تواند باشد.

ممکن است همزمان با پارگی acl زانو، سایر قسمت های زانو مثل غضروف منیسک هم پاره شود یا سطح مفصل زانو هم آسیب ببیند. در مقاله 80 درصد خطر عدم بازسازی پارگی رباط صلیبی قدامی ACL زانو که توسط فوق تخصص درمان بیماری های زانو ارایه شده است به بررسی ترمیم پارگی ای سی ال زانو میپردازیم.

مزایای ترمیم عمل acl زانو

زانوی شما باید در اختیار شما باشد تا بتوانید فعال تر باشید و حتی به برخی یا تمام فعالیت های ورزشی قبل خود بازگردید. فیزیوتراپی میتواند تمریناتی برای تقویت و بهبود هماهنگی عضلات چهار سر ران ایجاد کند. گاهی زانو بندهای متنوع موجود در بازار هم کمک کننده هستند، اما در صورتی که آسیب به زانوی شما مشهود باشد و جراح متخصص ارتوپدی با معاینه و روش های تشخیصی به این نتیجه برسد که شما نیاز به عمل acl دارید چه باید کرد؟

ترمیم پارگی رباط صلیبی قدامی ACL زانو

برای افراد این سوال بسیار مطرح میشود که آیا میتوانم تصمیم بگیرم عمل جراحی انجام ندهم یا عمل را به تعویق بیندازم؟ در اینصورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ترمیم نشدن و ادامه حالت خالی کردن زانو می تواند تا 80 درصد خطر عدم بازسازی پارگی رباط صلیبی قدامی ACL زانو را به سایر مفاصل زانو داشته باشد و حتی منجر به پارگی غضروف شود. این خطر طبق آمار برای یک نفر از بین ۳۰ نفر رخ داده که البته عدد کمی نیست و درصد آسیب در اینصورت بالاست و حتی فرد برای ترمیم قطعه پاره شده غضروف به عمل دیگری هم نیاز پیدا خواهد کرد. با به تعویق انداختن عمل درد و تورم در زانو هر روز افزایش خواهد یافت و نهایتاً بیمار تصمیم و عمل خواهد گرفت.

ادامه مطلب  درمان بورسیت زانو و کاهش زانو درد با 11 روش

آنچه در مورد عمل acl باید بدانیم چیست ؟

عمل ترمیم پارگی رباط ACL حدود یک ساعت تا ۹۰ دقیقه طول می کشد. فوق تخصص جراحی زانو یک یا چند برش در اطراف زانو ایجاد می کند اکثر جراحان زانو این عمل را با دستگاه آرتروسکوپی زانو و دیدن داخل زانو با دوربین انجام میدهند. جراح زانو پارگی که رخ داده را با یک قطعه بافت مناسب یا گرافت که از ناحیه دیگری از بدن شما برمی دارد جایگزین خواهد کرد. انتهای بالایی و پایینی رباط با پیچ ها و وسایل مخصوصی در سوراخ هایی که در استخوان حفر میکنند بطور دقیق ثابت می شوند.

آمادگی های لازم قبل از عمل acl

  1. اگر سیگاری هستید ترک سیگار به کاهش عوارض پس از عمل بسیار کمک کننده خواهد بود.
  2. اگر اضافه وزن دارید سعی کنید تا جای ممکن وزن خود را کاهش دهید، چون اضافه وزن، شما را در معرض خطرات بیشتری قرار می‌دهد.
  3. دریافت واکسن کرونا اخیراً توصیه میشود. این اقدام می تواند خاطر شما و جراح را برای بهبودی سریعتر و مصونیت از خطرات ویروس کووید ۱۹ آسوده کند. پس اگر دوزهای واکسن را دریافت کرده اید، کارت واکسیناسیون خود را همراه داشته باشید.

عوارض عمل ترمیم acl زانو چیست؟

عوارض عمومی جراحی بازسازی ای سی ال

هر عمل جراحی یک سری عوارض شایع بدنبال خود دارد. مثل خونریزی، عفونت، واکنش های آلرژیک به داروها و تجهیزات، ایجاد لخته یا هماتوم در ناحیه عمل، ایجاد لخته در ریه ها قلب یا مغز، مشکلات دفع یا عفونت ادراری و… که همیشه ممکن است یک یا چند مورد از این عوارض اتفاق بیفتد و البته خوشبختانه گاهی هیچکدام رخ نخواهد داد.

عوارض اختصاصی عمل acl

شکستگی و آسیب به کاسه زانو و اعصاب اطراف آن، عفونت زانو و از دست دادن حرکت زانو از شابع ترین عوارض احتمالی بازسازی acl به شمار می رود. چنانچه بیمار به یک پزشک با تجربه متخصص زانو و یا بهترین فوق تخصص جراحی زانو مراجعه داشته باشد، این خطرات به طور چشمگیر کاهش خواهد یافت.

بهبودی پس از عمل acl

با توجه به نظر جراح خوب زانو شاید از زانوبند مخصوص استفاده کنید. اما شما باید بتوانید همان روز یا فردای آن روز به خانه بروید. چند هفته ای زانوبند دارید و وقتی زانو آرام شد باید فیزیوتراپی زانو را شروع کنید. ورزش منظم به شما کمک می‌کند تا در اسرع وقت به فعالیت های عادی و و روز مره باز گردید. حتما از دکتر متخصص زانو در مورد نوع و دفعات حرکات ورزشی مشاوره بخواهید.

میزان موفقیت بعد از جراحی پارگی رباط صلیبی

جراحی رباط صلیبی بسیار موفقیت آمیز است و در 90 درصد موارد منجر به ترمیم کامل عملکرد مفصل زانو می شود. تقریباً همه بیماران به فعالیت های عادی باز می گردند و ورزشکاران حرفه ای می توانند تمرینات خود را از سر بگیرند.

ادامه مطلب  7 روش درمان بهتر ارتروپلاستی زانو یا تعویض مفصل زانو

کلینیک فوق تخصصی درمان بیماری های زانو

در مقاله 80 درصد خطر عدم بازسازی پارگی رباط صلیبی قدامی ACL زانو، شما را با عمل acl آشنا کردیم و گفتیم که اگر زانوی شما به طور مداوم پس از پارگی رباط acl جای خود را از دست میدهد و از اختیارتان یکباره خارج می شود. بازسازی آن با عمل جراحی، شانس بهبود ثبات زانوی شما در زندگی و فعالیت های ورزشی را امکان پذیر میکند و حتی ممکن است بتوانید به سطحی از فعالیت های ورزشی مورد علاقه خود مجدد باز گردید.

درمان پارگی رباط صلیبی

دکتر معزی فوق تخصص جراحی زانو بیان میکند، پارگی رباط صلیبی باید به سرعت درمان شود در غیر این صورت، در عرض چند سال آسیب های دیگری در مفصل زانو خواهید داشت. سطوح مفصلی و منیسک ها تحت فشار زیادی قرار می گیرند که می تواند منجر به سایش زودرس، آسیب به غضروف مفصلی و بعد از 10-15 سال به آرتروز مفصل زانو تبدیل شود. اغلب به دلیل بی ثباتی موجود در رباط صلیبی، منیسک نیز پاره می شود.

در 80 درصد موارد، پارگی رباط صلیبی باعث آسیب به سایر ساختارهای مفصل زانو می شود!!!

  1. پارگی داخلی منیسک (69 درصد احتمال)
  2. پارگی منیسک خارجی (49٪ احتمال)
  3. آسیب غضروف مفصلی (احتمال 20 تا 50 درصد)
  4. آرتروز ثانویه مفصل زانو به دلیل عملکرد محدود مینیسک
  5. آسیب رباط های داخلی (اغلب)
  6. آسیب های رباط خارجی (کمتر شایع)
  7. پارگی کپسول مفصلی مفصل زانو

تعویض رباط صلیبی و پیوند تاندون

رایج ترین روش جراحی، عمل تعویض رباط صلیبی است. در طی این جراحی، جراح زانو ابتدا رباط آسیب دیده را به طور کامل خارج می کند تا بیمار را برای پیوند آماده کند. برای دریافت پیوند، پزشک بخش هایی از تاندون های اتوژن را از سایر قسمت‌های مفصل زانو می‌گیرد. به عنوان یک قاعده، پزشک عمل کننده از رباط کشکک که بین کشکک و درشت نی قرار دارد برای این کار استفاده می کند.

مزیت پیوند تاندون اتولوگ مطمئناً عدم وجود واکنش رد بدن است، زیرا پیوند از بدن خود بیمار، یعنی از تاندون کشکک و تاندون آشیل به دست می‌آید. پس از اتمام مراحل پیوند در استخوان ران و ساق پا با کمک پیچ های مخصوص استخوان، پس از مدتی پیوند تاندون به خوبی جذب بدن شده و شروع به تامین عروق می کند.

تنها عیب این عمل احساس درد در ساق پا، یعنی در محلی که پیوند گرفته شده است. بیمار ممکن است برای چندین ماه احساس ناراحتی کند. استخراج تاندون همچنین رشد قدرت بدنی را کند می کند. با این حال، این واقعیت فقط برای ورزشکاران مهم است. پس از عمل، بیمار انتظار جلسات طولانی فیزیوتراپی و آموزش های تخصصی را دارد.

علاوه بر این، این عمل به ترمیم فرآیند عصب دهی کمک نمی کند، که برای هماهنگی حرکات اهمیت زیادی دارد. در ورزش حرفه ای، این یک نقطه ضعف در نظر گرفته می شود، اما برای اکثر بیماران این واقعیت اهمیت زیادی ندارد.

ادامه مطلب  5 شایع ترین آسیب زانو و درمان زانوی ورزشکاران

مراقبت های بعد از عمل ACL زانو

توانبخشی و کمک های بعد از جراحی پارگی رباط صلیبی که در روزهای اول پس از جراحی پارگی رباط صلیبی، زانو با استفاده از فیکساتور مفصل زانو بی حرکت می شود که اندام را در موقعیت صفر درجه تثبیت می کند. برای جلوگیری از فشارهای غیر ضروری روی زانو، ممکن است عصاهای مخصوصی به شما داده شود. در طی این فرآیند، پیشگیری از ترومبوز با مصرف داروی هپارین و انوکساپارین اجباری است. علاوه بر این، تا زمانی که به طور کامل بهبود پیدا کنید، با نظر پزشک متخصص زانو باید جوراب های فشاری (جوراب واریس) بپوشید.

بعد از درمان جراحی پارگی رباط صلیبی باید به چه نکاتی توجه کنم؟

بلافاصله پس از جراحی پارگی رباط صلیبی، زانو باید در وضعیت بالا قرار گیرد. علاوه بر این، یک کمپرس خنک کننده باید روی زانو اعمال شود. تقریباً 10 روز پس از عمل، بخیه ها برداشته می شود و پس از آن می توانید دوش بگیرید. برای جلوگیری از عوارض احتمالی، زانو باید حدود 6 هفته در حالت استراحت باشد. برای جلوگیری از کاهش توده عضلانی و حفظ عملکرد طبیعی مفصل زانو، یک دوره فیزیوتراپی انجام می شود.

دانستی های لازم عمل ترمیم رباط صلیبی

  • مدت زمان توصیه شده برای اقامت در مرکز جراحی 1 تا 2 روز، بسته به نظر جراح نظر
  • رفتن به مسافرت 10 روز پس از عمل
  • زمانی که می توانید دوش بگیرید: بعد از 10 روز
  • زمان برداشتن بخیه ها: بعد از 10 روز
  • فیزیوتراپی سرپایی: 2 هفته
  • زمانی که می توانید دوباره رانندگی کنید: پس از 6 هفته
  • فعالیت ورزشی سبک: 3-6 ماه پس از جراحی
  • فعالیت های ورزشی معمولی: بعد از 9 ماه

هزینه جراحی ACL زانو در اصفهان

اطلاعات مربوط به قیمت عمل ترمیم ACL متفاوت است که مهمترین نکته اقامت در بیمارستان یا مرکز جراحی زانو میباشد. علاوه بر هزینه جراحی رباط صلیبی، هزینه های اضافی برای تشخیص، قرار ملاقات های پزشکی و خرید تجهیزات پزشکی مثل عصا را باید در نظر گرفت. اگر جراح زانو بعد از عمل، فیزیوتراپی زانو برای شما تجویز، این هزینه هم باید به هزینه جراحی بازسازی ACL اضافه و در نظر بگیرید.

سخن پایانی دکتر فوق تخصص بیماری های زانو

مقاله 80 درصد خطر عدم بازسازی پارگی رباط صلیبی قدامی ACL زانو، فقط برای اهداف آموزشی و ارتقا دانش عمومی شما مخاطب عزیز منتشر شده است و قرار نیست جایگزین توصیه های دکتر زانو در اصفهان یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شود. دکتر معزی متخصص درمان بیماری های زانو شما را تشویق می کند که هر گونه سوال یا نگرانی ممکن است داشته باشید با ایشان در کلینیک زانوی اصفهان در میان بگذارید.

4.6/5 (10 دیدگاه ها)

20 دیدگاه در نوشته “80 درصد خطر عدم بازسازی پارگی رباط صلیبی قدامی ACL زانو

  1. قاسم پاسخ

    سلام رباط من نزدیک به 80درصد پارگی داشته الان حدود دوماه گذشته ومن فیزیوتراپی حدود ده جلسه رفتم درد زانوهام خیلی کم شده وفقط صدای استخوان ها بعضی وقتا شنییده میشه یک ماه دیگه ام آر ای دارم.. آیا امکانش هست که رباطم رو به بهبوده و ترمیم میشه چون پام هم خالی نمیکنه؟؟ ….

  2. حامد پاسخ

    سلام
    من حدود ۶ ماه پیش رباط پام آسیب دید ولی این موضوع رو نمیدونستم تا اینکه ۳ ماه پیش تو فوتبال زانوم چرخید و رباط پام پارگیش بیشتر شد بعد از رفتن به دکتر و گرفتن ام آر آی مشخص شد ۵۰ درصد رباط صلیبی پام پاره شده . الان پس از این سه ماه هنوز درد در ناحیه زانوم دارم البته زانوم خالی نمیکنه و تعادل دارم .
    میخواستم بدونم آیا این بازه زمانی ۶ ماهه باعث نمیشه که دیگه اون ۵۰ درصد ترمیم نشه ؟

  3. Amir پاسخ

    سلام
    من پنجاه درصد رباطم پاره شده و والیبال کار میکنم
    سه ماهه که نمیرم و تمرینات قوی کردن زانو انجام میدم
    خواستم بدونم اگر زانوم خالی نمیکنه و احساس ناپایداری ندارم نیاز به عمل هست یا نه ؟

  4. علیرضا پاسخ

    سلام من چهار ماه پیش تو والیبال زانوم آسیب دید با یک آتل بندی واستراحت یکماهه دوباره تونستم فقط راه برم وزانوم کاملا صاف نمیشه ام آرای دادم مشخص شدرباط aclکاملا بریده و مینسک داخلی پارگی داره برام سواله که چرازانوم کامل صاف نمیشه واینکه آیا عمل بکنم یا نه واینکه برداشتن تاندون ازران برای عمل باعث ضعف عضله رانم درآینده نمیشه،ممنون بابت خدمات خوبتون

    • دکتر معزی نویسنده نوشتهپاسخ

      سلام
      ویس زیر درباره شرایط عمل جراحی پارگی مینیسک و ACL زانو با توجه به شرایط شماست.

  5. Surena honarfar پاسخ

    سلام خسته نباشید ۷ ماه پیش رباط صلیبی و مینیسک رو عمل کردم ، و کم کم کار با توپ رو شروع کردم ولی بعضا اوقات هنگام ورزش احساس میکنم یه چیزی بدون درد تو زانو حرکت میکنه و روی هم کشیده میشه شاید یک حس عجیبی که البته درد نداره و بعضی اوقات هم زانوم صدا میده تق تق ، ۱۰۰ درصد پام خم راست میشه و مشکل نیست از این جهت خواستم ببینم دلیلش چیه؟ با تشکر

  6. علی باغچقی پاسخ

    سلام خسته نباشید من یه ۲ هفته هست که پام پیچ. خورده و نمیتونم پام رو کاملا راست کنم یا خم کنم پای چپم هست و وقتی که پامو جمع میکنم حس میکنم ک از سمت چپ خم نمیشه ولی راه رفتم میتونم باهاش راه برم ولی مثل قبلا نمیتونم
    از این جهت خاستم ببینم دلیلش چیه با تشکر؟

  7. vahid پاسخ

    سلام
    حدود ۱ ماه پیش تو فوتبال زانوم ضربه خورد و چرخید و حدود یک دقیقه درد خیلی زیادی متحمل شدم، بعداز چند روز ام ار ای گرفتم یه دکتر گفتند پارگی کامل دارم یه دکتر گفتند زود انجام دادم و فعلا کامل و دقیق نشون نمیده، الان هم زانو به پایین مخصوصا روی پا یک حالت خیلی خفیف گزگز و بی حسی میاد میره معمولا موقع نشستن. خواستم ببینم عادیه این حالت؟؟ خیلی ممنون

    • دکتر مهدی معزی جراح زانو نویسنده نوشتهپاسخ

      سلام
      احتمالا دچار پارگی رباط صلیبی شدید و علت بی حسی کشیدگی عصب هست. توصیه می شود به یک پزشک ارتوپد مراجعه کنید تا معاینه و مشاوره های لازم به شما داده شود.

  8. امیر پاسخ

    سلام وقت بخیر مخواستم بدونم بعد از ده سال که به هر دلیلی نتونستم عمل کنم امکانش هست الان برای عمل اقدام کنم

  9. Amir پاسخ

    سلام و درود وقت شما بخیر
    حدود دو هفته قبل از عید زانوی پای چپ بنده داخل فوتسال پیچ خورد و پس از گرفتن ام آر ای در جوابیه قسمت acl این مورد نوشته شده بود -پارگی جزئی درجه بالا در جایگذاری استخوان درشت نی و پارگی نزدیک به کامل در درج استخوان ران_ با توجه به گذشت حدود یک ماه راحت راه می روم و فقط زانو کامل خم نمی شود و بدون هیچ دردی خالی کردن هم ندارم. آیا نیازی به عمل وجود دارد ؟

  10. Amir پاسخ

    سلام و درود
    وقت شما بخیر
    حدود دو هفته قبل از عید در سالن حین بازی فوتسال زانوم پیچ خورد و پس از گرفتن mri قسمت رباط acl -پارگی جزئی درجه بالا در جایگذاری استخوان درشت نی و پارگی نزدیک به کامل در درج استخوان ران- نوشته شده بود .
    با توجه به توانایی در راه رفتن و عدم خالی کردن و لق زدن زانو (فقط در خم کردن زانو مشکل دارم ) آیا نیازی به عمل جراحی وجود دارد ؟
    فیزیوتراپی نیاز است ؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =