10 نکته برای مراقبت از فرد بعد از جراحی تعویض مفصل زانو

مراقبت بعد از عمل جراحی تعویض مفصل زانو

3-Caring for a person after knee joint replacement surgery-10 نکته برای مراقبت از فرد بعد از جراحی تعویض مفصل زانو انیمیشن جراحی تعویض مفصل زانو, بعد از تعویض مفصل زانو, بعد از تعویض مفصل زانو چه باید کرد, بعد از عمل تعویض مفصل زانو, بعد از عمل تعویض مفصل زانو چی بخوریم, بهترین جراح آرتروز زانو در ایران, بهترین جراح تعویض مفصل زانو, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در اصفهان, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در ایران, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تبریز, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در شیراز, بهترین جراح تعویض مفصل زانو در مشهد, بهترین جراح زانو اصفهان, بهترین جراح زانو ایران, بهترین جراح زانو ایرانی, بهترین جراح زانو در اصفهان, بهترین جراح زانو در ایران, بهترین جراح زانو در ایران کیست, بهترین جراحان زانو ایران, بهترین جراحان زانو در ایران, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در اصفهان, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در اهواز, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در ایران, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در تهران, بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شیراز, بهترین دکتر جراح تعویض مفصل زانو, بهترین دکتر جراح زانو در ایران, بهترین متخصص تعویض مفصل زانو, بهترین متخصص تعویض مفصل زانو در شیراز, جراح زانو اصفهان, جراح زانو ایرانی, جراح زانو بیمارستان ایرانمهر, جراح زانو بیمارستان ایرانمهر اصفهان, جراح زانو بیمارستان ایرانمهر خانه اصفهان, جراح زانو بیمارستان ایرانمهر سپاهان شهر, جراح زانو بیمارستان ایرانمهر نجف آباد, جراح زانو در ایران, جراحي تعويض مفصل زانو, جراحی تعویض مفصل زانو, جراحی تعویض مفصل زانو چگونه است, جراحی تعویض مفصل زانو فیلم, جراحی تعویض مفصل زانو نی نی سایت, درد بعد از تعویض مفصل زانو, دکتر جراح زانو اصفهان, دکتر عباسی جراح زانو اصفهان, دکتر مویدفر جراح زانو اصفهان, دکتر ناظم جراح زانو اصفهان, دکتر نصر جراح زانو اصفهان, عمل جراحی تعویض مفصل زانو, عوارض جراحی تعویض مفصل زانو, فلوشیپ جراحی زانو اصفهان, فيلم جراحي تعويض مفصل زانو, فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو, متخصص جراحی زانو اصفهان, مراقبت بعد از تعویض مفصل زانو, مراقبت های بعد از عمل جراحی تعویض مفصل زانو, مراقبتهای بعد از تعویض مفصل زانو, هزینه جراحی تعویض مفصل زانو, ورزش بعد از تعویض مفصل زانو, ورزشهای بعد از تعویض مفصل زانو

آماده بودن، کلید مراقبت موفقیت آمیز پس از جراحی تعویض زانو است. فرد احتمالاً تا زمانی که بهبود یابد و بتواند به فعالیت های عادی خود بازگردد، به نوعی روزانه به کمک نیاز دارد. بازگشت قدرت کامل در زانوها ممکن است تا 6 ماه طول بکشد. بهبودی پس از جراحی تعویض کامل زانو می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص بدون کمک دوستان و اعضای خانواده می تواند طول درمان را به تعویق بیاندازد. دکتر معزی فوق تخصص زانو، 10 نکته برای مراقبت از فرد بعد از جراحی تعویض مفصل زانو را برای شما توضیح می دهد.

شرایط بعد از عمل آرتروپلاستی زانو

شرایط بعد از عمل آرتروپلاستی زانو، برای بسیاری از افراد، روزهای اول در خانه سخت ترین روزهای زندگی است. شخصی که از او مراقبت می کنید احتمالاً خسته و دردناک است. آنها ممکن است ناامید یا ترسیده باشند زیرا دور زدن و انجام کارها به تنهایی برای آنها دشوار است. این زمانی است که شما بیشترین نیاز را دارید.

مهم است که در هنگام تطبیق با نقش جدید خود، در مورد بیمار خود صبور باشید. در ادامه مقاله، 10 نکته برای مراقبت از فرد بعد از جراحی تعویض مفصل زانو که می توانید انجام دهید تا این فرایند هموار شود به بیان یکی از بهترین پزشکان زانو توضیح داده می شود.

1. شروع برای آماده کردن منزل برای بیمار

شروع برای آماده کردن منزل برای بیمار، از قبل می تواند به بهبودی بیشتر و آرام کمک کننده باشد. ممکن است لازم باشد یک اتاق مخصوص بیمار در طبقه اول خانه ایجاد کنید. این اتاق باید هر چیزی را که ممکن است نیاز داشته باشید در خود جای دهد، از جمله:

  • بالش برای بالا بردن ساق پا
  • شرایط سهولت برای دسترسی به حمام و توالت
  • تختی که از سطح زمین خیلی بلند یا پایین نباشد
  • کمپرس یخ برای زانو
  • یک تلفن یا تلفن همراه و یک شارژر برای کمک گرفتن
  • داروهایی که برای بیمار به راحتی در دسترس باشند و قابل شناسایی و مرتب شده اند
  • واکر یا عصا
  • نوشتن مطالب برای یادداشت برداری یا فهرست کردن سوالات برای تیم مراقبت های بهداشتی
  • لباس خواب راحت
  • کفش یا دمپایی راحتی که برای قدم زدن در خانه امن است
  • باند برای تعویض پانسمان
  • چراغ یا لامپ با کنترل آسان
  • کتانی تمیز و خشک
  • لوازم بهداشتی
ادامه مطلب  7 روش درمان بهتر ارتروپلاستی زانو یا تعویض مفصل زانو

1.1. سایر موارد موجود در  آماده سازی اتاق بیمار

حتماً مواد غذایی تهیه کنید و مطمئن شوید که اقلام مفید به راحتی در دسترس هستند. اقلامی را که ممکن است باعث زمین خوردن شوند را از روی زمین جدا کنید. ایستادن، نشستن و حرکت از اتاقی به اتاق دیگر ممکن است برای شخصی که از او مراقبت می کنید دشوار باشد. ممکن است لازم باشد به آنها کمک کنید تا در اطراف و وظایف روزانه خود کامل شوند. این ممکن است به معنای تهیه غذا یا کمک به بهداشت شخصی باشد.

2. دارودهی به موقع و مراقبت از زخم

مهم است که فرد تمام داروها را همانطور که تیم مراقبت های بهداشتی تجویز می کند مصرف کند. ممکن است لازم باشد به جمع آوری داروها کمک کنید، مطمئن شوید که آنها طبق برنامه مصرف می کنند، و نسخه های داروخانه را کنترل و تمدید کنید. همچنین ممکن است استفاده از داروهای مسکن معمولی برای شما مفید باشد. اینها را می توان در داروخانه محلی خریداری کرد. در صورت امکان، قبل از شروع مراقبت های سرپایی، با پزشک فرد ملاقات کنید. آنها می توانند داروهای مورد نیاز خود را بررسی کنند و به سوالات شما پاسخ دهند.

1.2. مراقبت از زخم بعد از عمل تعویض مفصل زانو

شما به عنوان یک مراقب خوب، باید زخم بیمار را از نظر تورم و التهاب تحت نظر داشته باشید. این ممکن است شامل تعویض پانسمان و مراقبت صحیح از زخم، مانند بانداژ، در صورت لزوم باشد. اگر زخم قرمزتر، متورم تر شد، شروع به ترشح کرد یا بو داشت، سریعا با “جراح زانو” در تماس باشید. بیاد داشته باشید، حتما، قبل و بعد از دست زدن به بانداژ دست های خود را با دقت بشویید. سعی کنید یک برنامه روتین ایجاد کنید که در آن داروها را تجویز می کنید و هر روز در ساعات مشخصی زخم را بررسی می کنید.

3. کمک به امور روزانه بیمار در خانه

در طی چند هفته آینده، شخصی که از او مراقبت می کنید احتمالاً قادر به انجام کاری که شامل ایستادن طولانی مدت، کشش یا خم شدن باشد، نخواهد بود. آنها ممکن است در انجام کارهای خانه، آماده کردن وعده های غذایی، یا انجام کارهای دیگری که نیاز به جابجایی از اتاقی به اتاق دیگر دارند، مشکل داشته باشند.

اگرچه آنها ممکن است بتوانند کارهای سبک مانند گردگیری را انجام دهند، اما نمی توانند تمیز کردن سنگین انجام دهند. این به طور معمول به این معنی است که جاروبرقی و لباسشویی مورد بحث نیست. در صورت امکان، برخی از این کارها را به عهده بگیرید یا از بیرون کمک بگیرید.

همچنین ممکن است لازم باشد برای مدتی در خرید و تهیه غذا کمک کنید. از قبل غذاهای یخ زده تهیه کنید و از سایر دوستان یا اعضای خانواده بخواهید که در چند هفته اول بهبودی غذا را کنار بگذارند. مهم این است که عزیز شما بلافاصله پس از جراحی غذاهای مغذی بخورد، داروهای تجویز شده را مصرف کند و استراحت کافی داشته باشد.

ادامه مطلب  7 علت قفل شدن زانو هنگام راه رفتن

4. قرار ملاقات با جراح زانو

نگه داشتن یک تقویم می تواند به شما کمک کند نیازهای روزانه فرد را ردیابی کنید، و همچنین می تواند به شما کمک کند تا از قرار ملاقات های او مطلع باشید. از دست دادن یک قرار ممکن است منجر به مشکلات یا عوارض دیگری شود، بنابراین مهم است که به بازدیدهای بعدی آنها توجه داشته باشید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. این شامل حمل و نقل می شود.

فردی که از او مراقبت می کنید احتمالاً در 4 تا 6 هفته اول پس از عمل نمی تواند رانندگی کند. این بدان معنی است که آنها به کسی نیاز دارند که آنها را به قرار ملاقاتشان برساند. اگر بین قرار ملاقات ها مشکلی پیش آمد، در تماس با تیم مراقبت های بهداشتی تردید نکنید. این مشکلات ممکن است شامل موراد زیر باشد.

  • داروها یا واکنش های غیرعادی به آنها
  • درجه حرارت بالا
  • افزایش درد
  • تورم یا تخلیه از برش
  • تنگی نفس یا درد قفسه سینه

5. رعایت دستورالعمل های جراح زانو

رعایت یک برنامه توانبخشی بسیار مهم است. برای بسیاری از افراد، این به معنای 30 دقیقه پیاده روی دو یا سه بار در روز است. پزشکان زانو همچنین ممکن است دو یا سه بار در روز به مدت 20 تا 30 دقیقه ورزش اضافی را توصیه کنند. ممکن است فرد متوجه شود که راه رفتن یا ورزش کردن دردناک است. این طبیعی است. اگر آنها تمایل به قطع برنامه توانبخشی خود را دارند، به آنها یادآوری کنید که آنچه احساس می کنند رایج است و بازپروری به تسریع بهبودی آنها کمک می کند.

6. سوالات متداول بعد از عمل آرتروپلاستی زانو

معمولاً سؤالاتی پس از عمل جراحی و در طول توانبخشی برای بیمار یا فردی که مراقبت از بیمار را عهده دار است، وجود دارد. سوالات خود را یادداشت برداری کنید تا بتوانید پرسش خود را از جراح زانو بپرسید. همچنین ممکن است متوجه شوید که سؤالاتی درباره بهترین نحوه ارائه مراقبت دارید. مستندسازی سوالات و نگرانی های خود به شما کمک می‌کند تا در مورد آنها با تیم مراقبت صحبت کنید.

7. بررسی دقیق عوارض احتمالی جراحی زانو

این احتمال وجود دارد که شخصی که از او مراقبت می کنید عمیقاً روی بهبودی متمرکز باشد. به همین دلیل، دیدگاه بیرونی ممکن است به ویژه مفید باشد. اگر متوجه تغییر قابل توجهی در وضعیت جسمانی یا وضعیت روحی آنها شدید، مهم است که با یک متخصص پزشکی تماس بگیرید. یک تیم مراقبت های بهداشتی ممکن است نیاز داشته باشد هر گونه عارضه ناشی از جراحی، تغییر در زخم یا عوارض جانبی داروها را به سرعت برطرف کند.

8. پیش قدم برای دریافت مشاوره دقیق

تعویض مفصل زانو یک روش پیچیده است که به خدمات حرفه ای زیادی نیاز دارد. در نتیجه، انبوهی از دستورالعمل ها و گزارشات از چندین پزشک زانو و مکان در طول چند هفته دریافت می‌شود. پرداختن به روند بهبودی فیزیکی ممکن است از قبل استرس زا باشد. عقب ماندن از دستورالعملهای جراح زانو می تواند بر این اضطراب بیفزاید. اگر می توانید، در مورد هر گونه اطلاعیه قابل اجرا از تیم مراقبت پیشقدم شوید. ماندن در انتظار راهنمایی می تواند به فردی که از او مراقبت می کنید کمک کند تا روی بهبودی تمرکز کند.

ادامه مطلب  درمان زانو ضربدری یا عمل جراحی ژنو والگوم زانو

9. افسردگی پس از جراحی تعویض مفصل زانو

اگرچه تعویض مفصل زانو از نظر جسمی سخت است، اما جنبه ذهنی مهمی نیز برای بهبودی و توانبخشی وجود دارد. شخصی که از او مراقبت می کنید ممکن است نسبت به درد یا عدم پیشرفت درک شده احساس ناامیدی یا بی حوصلگی کند. تحرک ضعیف ممکن است بر نگرش و احساس ارزشمندی آنها تأثیر بگذارد. برخی از افراد ممکن است افسردگی پس از جراحی تعویض مفصل زانو را تجربه کنند .

9.1. کاهش خطر

با ارائه حمایت و تشویق مداوم، می توانید به دوست یا یکی از اعضای خانواده خود کمک کنید تا روند بهبودی را تسریع بخشد، در مسیر خود باقی بمانید و کارهای مورد نیاز برای بهبودی کامل را انجام دهید. مردم گاهی اوقات می توانند ناراحتی خود را از مراقب خود بیرون بکشند. ارتباط شفاف، تلاش برای بیان احساسات خود بدون سرزنش و گوش دادن به یکدیگر می تواند به کاهش خطر احساسات آسیب دیده کمک کند.

10. مراقبت از خودتان فراموش نشود!!!

اگر برای مراقبت از خود وقت نمی گذارید، مراقبت از شخص دیگری می تواند دشوار باشد. حتماً استراحت کنید و کارهایی را انجام دهید که از آن لذت می برید، مانند سرگرمی ها، دیدار با دوستان، یا برنامه ریزی زمانی برای تنهایی خودتان فراموش نشود. سعی کنید پیاده روی کنید، کتاب بخوانید یا مدیتیشن کنید تا سطح استرس را پایین بیاورید. از کمک گرفتن از سایر دوستان یا اعضای خانواده نترسید، به خصوص اگر احساس می کنید بیش از حد کار می کنید یا خسته هستید.

سخن پایانی از دکتر معزی جراح زانو

آماده سازی مناسب بعد از عمل می تواند به شما کمک کند پس از جراحی تعویض زانو با موفقیت از فردی مراقبت کنید. شخصی که از او مراقبت می کنید احتمالاً در ابتدا به مراقبت روزانه از شما یا شخص دیگری نیاز خواهد داشت، اما پس از چند هفته، آنها به کمک کمتر و کمتری نیاز خواهند داشت.

ممکن است تا 3 ماه طول بکشد تا آنها به فعالیت های معمول خود بازگردند و 6 ماه برای بازیابی قدرت معمول در زانو لازم است. پس فراموش نکنید مراقبت از شخص دیگری می تواند چالش برانگیز باشد. برای مراقبت موثر از خود و آنها، از درخواست کمک نترسید و مطمئن شوید که برای مراقبت از خود وقت می گذارید.

5/5 (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =