درمان خانگی بیماری ازگود اشلاتر چیست

بیماری ازگودشلاتر چیست؟

45874-Osgood-Schlatter-علت-برآمدگی-زیر-روی-زانو-درد-زانو-درد-درمان-بیماری-ازگود-اشلاتر-تشخیص-علایم-سندرم--osdT ازگود اشلاتر, ازگود اشلاتر اصفهانی, ازگود اشلاتر چیست, ازگود اشلاتر در بزرگسالان, ازگود اشلاتر در نوجوانان, ازگود اشلاتر در ورزشکاران, ازگود اشلاتر درمان, ازگود اشلاتر زانو, ازگود اشلاتر نی نی سایت, ازگود اشلاتر و درمان, ازگود اشلاتر ویکی پدیا, ازگود اشلاتر(درد ورم زير زانو, بيماري ازگود اشلاتر, بیماری ازگود اشلاتر, بیماری ازگود اشلاتر به انگلیسی, بیماری ازگود اشلاتر چیست, بیماری ازگود اشلاتر در کودکان, بیماری ازگود اشلاتر زانو, تشخیص ازگودشلاترو, تشخیص ازگودشلاتریک, تشخیص ازگودشلاترین, درمان ازگود اشلاتر, درمان ازگود اشلاتر زانو, درمان التهاب ازگود اشلاتر, درمان بیماری ازگود اشلاتر, درمان بیماری ازگود اشلاتر چیست, درمان بیماری اسگود شلاتر, درمان خانگی ازگود اشلاتر, درمان خانگی تورم زیر زانو, درمان خانگی زانو درد در کودکان, درمان خانگی زانو درد کودکان, درمان خانگی ورم پشت زانو, درمان درد ازگود اشلاتر, درمان درد پشت زانو در کودکان, درمان زانو درد, درمان زانو درد با زنجبیل, درمان زانو درد با عسل, درمان زانو درد با ورزش, درمان زانو درد بچه ها, درمان زانو درد خفیف, درمان زانو درد در افراد مسن, درمان زانو درد دکتر خیراندیش, درمان زانو درد فوری, درمان زانو درد کودکان, درمان زانو درد کودکانه, درمان زانو درد نی نی سایت, درمان زانو دردی, درمان سندرم ازگود اشلاتر چیست, درمان سندرم ازگود اشلاتر زانو, درمان گیاهی زانو درد کودکان, درمان گیاهی ورم پشت زانو, درمان گیاهی ورم زیر زانو, دکتر ازگود اشلاتری, دکتر ازگود اشلاتریک, دکتر خوب درمان زانو اصفهان, دکتر خوب درمان زانو تهران, دکتر خوب درمان زانو تو, دکتر خوب درمان زانو در تهران, دکتر خوب درمان زانو درد, دکتر خوب درمان زانو درد در اصفهان, دکتر خوب درمان زانو درد نی نی سایت, دکتر خوب درمان زانو شاهین, دکتر خوب درمان زانو کیست, دکتر خوب درمان زانو نی نی سایت, دکتر درمان زانو درد كودكان, دکتر درمان زانو درد کودک, راه درمان ازگود اشلاتر, راههای درمان ازگود اشلاتر, روش درمان بیماری ازگود اشلاتر, سندرم ازگود اشلاتر, سندرم ازگود اشلاتری, سندرم ازگود اشلاتریک, سندرم ازگود اشلاترین, علائم ازگود اشلاتر, علایم ازگودشلاترین, علایم ازگودشلاترینه, علت برآمدگی روی زانو, علت برجستگی روی زانو, علت برجستگی روی زانوی, علت برجستگی روی زانویا, علت برجستگی روی زانویی, فیزیوتراپی ازگود اشلاتر, متخصص ازگود اشلاترا, متخصص ازگود اشلاتری, متخصص ازگود اشلاتریک, نشانه ازگودشلاترین, هزینه ازگود اشلاترا, هزینه ازگود اشلاتری, هزینه ازگود اشلاتریک, هزینه ازگود اشلاترین

درمان خانگی بیماری ازگود اشلاتر چیست، بیماری ازگود شلاتر Osgood Schlatter شرایطی است که باعث درد و تورم در زیر مفصل زانو می شود، جایی که تاندون کشکک به بالای استخوان ساق پا (درشت نی) می چسبد، نقطه ای به نام توبروزیته تیبیا است. همچنین ممکن است التهاب تاندون کشکک که روی کاسه زانو کشیده می شود، وجود داشته باشد که باعث زانو درد شدید در نوجوانان می شود. بیشتر بیماری ازگود-شلاتر در ورزشکاران جوانی دیده می شود که ورزش هایی انجام می دهند که به پریدن و یا دویدن زیاد نیاز دارند.

چه چیزی باعث بیماری ازگودشلاتر می شود؟

بیماری Osgood Schlatter در اثر تحریک صفحه رشد استخوان ایجاد می شود. استخوان ها در وسط رشد نمی کنند، بلکه در انتهای نزدیک مفصل، در ناحیه ای به نام صفحه رشد، رشد می کنند. در حالی که کودک هنوز در حال رشد است، این نواحی رشد به جای استخوان از غضروف ساخته شده است. غضروف هرگز به اندازه استخوان قوی نیست، بنابراین سطوح بالای استرس می تواند باعث شود صفحه رشد شروع به درد و تورم کند. که بیرون زدگی استخوان کنار زانو در کودکان مشهود می شود

اشعه ایکس از زانو، شناسایی محل صفحات رشد

تاندون کاسه زانو (کشکک) به صفحه رشد در جلوی استخوان ساق پا (درشت نی) متصل می شود. ماهیچه های ران (چهارسر ران) به کشکک می چسبند و وقتی کشکک را می کشند، تحت فشار قرار می دهد. سپس تاندون کشکک استخوان درشت نی را در ناحیه صفحه رشد می کشد. هر حرکتی که باعث کشیدگی مکرر ساق شود می‌تواند منجر به حساسیت در نقطه‌ای که تاندون کشکک به بالای استخوان درشت نی می‌چسبد، شود.

فعالیت‌هایی که به زانو فشار وارد می کنند به ‌ویژه چمباتمه زدن، خم شدن یا دویدن در سربالایی (یا پله‌های ورزشگاه)، باعث می‌شوند بافت اطراف صفحه رشد آسیب ببیند و متورم شود. همچنین ضربه زدن یا ضربه زدن به ناحیه حساس دردناک است. زانو زدن می تواند بسیار دردناک باشد. در ادمه مقاله درمان خانگی بیماری ازگود اشلاتر چیست با ما همراه باشید.

ادامه مطلب  درمان زانو درد شدید در خانه با 10 تمرین ورزشی

درمان بیماری ازگودشلاتر

بیماری ازگود شلاتر معمولاً با گذشت زمان و استراحت از بین می رود. فعالیت های ورزشی که نیاز به دویدن، پریدن یا خم شدن عمیق زانو دارند باید تا زمانی که حساسیت و تورم کاهش یابد محدود شود. ورزشکارانی که در ورزش هایی که ممکن است زانو با سطح بازی یا سایر بازیکنان تماس پیدا کند، می توانند از زانوبند استفاده کنند. برخی از ورزشکاران متوجه می شوند که بستن بند تاندون کشکک در زیر کاسه زانو می تواند به کاهش کشش روی سل درشت نی کمک کند.

ازگود اشلاتر در بزرگسالان

کمپرس یخ بعد از فعالیت بدنی که زانو را تحت فشار قرار داده است مفید است و در صورت لزوم می توان یخ را دو تا سه بار در روز، هر بار 20 تا 30 دقیقه استفاده کرد. زمان مناسب برای بازگشت به ورزش بر اساس میزان تحمل درد ورزشکار خواهد بود. یک ورزشکار با بازی و کمی درد به زانوی خود آسیب نمی رساند. همچنین ممکن است دکتر متخصص زانو تمرینات کششی را برای افزایش انعطاف پذیری در جلو و پشت ران (عضلات چهارسر ران و همسترینگ) توصیه کند. این تمرینات را می توان از طریق تمرینات خانگی یا فیزیوتراپی انجام داد.

علت برجستگی روی زانو

داروهایی مانند استامینوفن (تیلنول) یا داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) – مانند ایبوپروفن (Aleve و Advil) – می توانند برای کمک به کنترل درد استفاده شوند. اگر کودک شما روزانه به دوزهای متعدد دارو نیاز دارد و درد بر فعالیت های روزانه او تأثیر می گذارد، باید در مورد استراحت و دوری از ورزش تا زمان بهبودی صحبت کنید.

آیا تا به حال برای بیماری ازگودشلاتر به جراحی نیاز است؟

تقریباً در هر مورد نیازی به جراحی نیست. این به این دلیل است که صفحه رشد غضروف در نهایت رشد خود را متوقف می کند و با توقف رشد کودک با استخوان پر می شود. استخوان قوی تر از غضروف است و کمتر مستعد تحریک است. درد و تورم زانو از بین می رود زیرا صفحه رشد جدیدی برای آسیب دیدگی وجود ندارد. درد مرتبط با بیماری ازگودشلاتر تقریباً همیشه زمانی پایان می یابد که رشد نوجوان متوقف شود.

ادامه مطلب  4 دلیل شایع زانو درد چیست

عمل جراحی ازگود اشلاتر

در موارد نادر، درد زانو پس از توقف رشد استخوان ها ادامه می یابد. جراحی تنها در صورت وجود قطعات استخوانی که بهبود نیافته اند توصیه می شود. جراحی هرگز روی یک نوجوان در حال رشد انجام نمی شود، زیرا صفحه رشد ممکن است آسیب ببیند. اگر با وجود درمان درد و تورم زانو، ادامه داشت، ورزشکار باید مرتباً توسط بهترین دکتر فوق تخصص زانو معاینه شود. اگر تورم همچنان افزایش یابد، بیمار باید مجدداً ارزیابی شود.

علائم و نشانه های بیماری ازگودشلاتر چیست؟

OSD معمولا باعث درد و تورم زیر کاسه زانو می شود. درد معمولاً با دویدن، پریدن، بالا رفتن از پله ها و راه رفتن از تپه ها بدتر می شود. درد شدید ممکن است منجر به لنگیدن شود. Osgood Schlatter می تواند در یک یا هر دو زانو اتفاق بیفتد.

چه کسی به بیماری ازگودشلاتر مبتلا می شود؟

Osgood Schlatter معمولا در کودکانی اتفاق می افتد که:

  1. در جهش رشد آنها (معمولاً در حدود 9 تا 14 سالگی)
  2. فعال در ورزش یا فعالیت هایی که شامل دویدن یا پریدن زیاد است

همان طور که در ابتدای مقاله درمان خانگی بیماری ازگود اشلاتر چیست بیان شد، ازگودشلاتر یک آسیب استفاده بیش از حد زانو است. این به این معنی است که زمانی اتفاق می افتد که کودک همان حرکات را بارها و بارها انجام دهد.

چگونه بیماری ازگودشلاتر تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص بیماری Osgood-Schlatter، پزشکان متخصص زانو به روش های زیر عمل می کنند:

  1. در مورد فعالیت های بدنی که به زانو فشار می آورد، سئوال می پرسند.
  2. زانو بیمار را مورد ارزیابی و حرکات تخصصی قرار میدهند
  3. معمولاً نیازی به آزمایش نیست. گاهی اوقات برای بررسی سایر مشکلات زانو دکتر زانو درد، عکسبرداری با اشعه ایکس را تجویز می کند.

بیماری ازگود-شلاتر چقدر طول می کشد؟

معمولا بیماری ازگود-شلاتر زمانی از بین می رود که رشد استخوان ها متوقف شود. به طور معمول، این زمانی است که یک نوجوان بین 14 تا 18 سال دارد.

آیا کودکان مبتلا به بیماری ازگود-شلاتر هنوز هم می توانند ورزش کنند؟

بله، بچه های مبتلا به OSD معمولاً می‌توانند فعالیت‌های عادی خود از جمله ورزش را انجام دهند تا زمانی که:

  1. درد زانو آنقدر بد نیست که در فعالیت اختلال ایجاد کند.
  2. زانو درد در عرض 1 روز با استراحت بهتر می شود.
ادامه مطلب  5 شایع ترین آسیب زانو و درمان زانوی ورزشکاران

برای بچه هایی که ورزش می کنند، می تواند به موارد زیر کمک کند:

  1. در کفش های کتانی خود از کفی های ضربه گیر استفاده کنید.
  2. قبل از ورزش، یک پد گرم کننده یا دستمال شستشوی گرم را به مدت 15 دقیقه روی زانو قرار دهید.
  3. یخ را به مدت 15 دقیقه بعد از فعالیت روی زانو قرار دهید (با حوله ای بین یخ و پوست).
  4. از زانوبندهای محافظ مخصوصاً برای کشتی، بسکتبال و والیبال استفاده کنید.
  5. حرکات کششی قبل و بعد از ورزش

فیزیوتراپی ازگود اشلاتر

اثرات دراز مدت OSD معمولاً جدی نیستند. برخی از کودکان ممکن است برآمدگی بدون درد زیر زانو داشته باشند که از بین نمی رود. به ندرت، پزشکان زانو جراحی را برای برداشتن برآمدگی دردناک زیر زانو انجام می دهند.

برخی از بزرگسالانی که در کودکی یا نوجوانی OSD داشتند، درد زانو زدن دارند. اگر پس از توقف رشد استخوان ها، کودک شما همچنان درد زانو دارد، به پزشک زانو در اصفهان مراجعه کنید. فوق تخصص زانو می تواند علل دیگر زانو درد را بررسی کند.

خلاصه علت برجستگی روی زانو

  1. بیماری ازگود شلاتر یکی از علل شایع زانو درد در کودکان خردسال و نوجوانانی است که هنوز در حال رشد هستند.
  2. اکثر کودکان فقط در یک زانو به بیماری ازگود شلاتر مبتلا می شوند، اما برخی در هر دو به آن مبتلا می شوند.
  3. جوانان ورزشکار معمولاً تحت تأثیر بیماری ازگودشلاتر قرار می گیرند. به ویژه پسران بین 10 تا 15 سال که بازی ها یا ورزش هایی را انجام می دهند که شامل دویدن و پریدن مکرر است.
  4. درمان بیماری ازگودشلاتر شامل کاهش فعالیتی است که آن را بدتر می کند، یخ گذاشتن در ناحیه دردناک زانو، استفاده از زانوبند یا بریس تاندون کشکک و داروهای ضد التهابی.
  5. جراحی به ندرت برای درمان بیماری ازگود-شلاتر استفاده می شود.

درمان خانگی تورم زیر زانو

مقاله درمان خانگی بیماری ازگود اشلاتر چیست صرفا برای اهداف آموزشی و ارتقا دانش عمومی شما مخاطب عزیز منشتر شده است و قرار نیست جایگزین توصیه های متخصص درمان زانو درد یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شود. دکتر معزی فوق تخصص درمان درد زانو شما را تشویق می کند که هر گونه سوال یا نگرانی در ارتباط با درمان بیماری ازگودشلاتر ممکن است داشته باشید با ایشان در مرکز فوق تخصصی زانو در اصفهان در میان بگذارید.

4.3/5 (7 دیدگاه ها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =