درمان بورسیت زانو و کاهش زانو درد با 11 روش

درمان خانگی بورسیت زانو

درمان بورسیت زانو و کاهش زانو درد با 11 روش توسط بهترین فوق تخصص خوب زانو در اصفهان علائم تشخیص علل عوامل خطر بورس های زانو جراحی درمان خانگی بورسیت زانو درد 65-11-knee-بهترین-فوق-تخصص-دکتر-متخصص-انواع-بیماری-بورس-های-زانو-جراحی-پیشگیری-در-اصفهان-درمان-بورسیت-زانو-bursT آناتومی بورسیت زانوا, آناتومی بورسیت زانوس, آناتومی بورسیت زانوی, آناتومی بورسیت زانویی, ابتلا به بورسیت زانوس, ابتلا به بورسیت زانوی, ابتلا به بورسیت زانویم, ابتلا به بورسیت زانویی, بورسيت زانو, بورسیت زانو, بورسیت زانو جراحی چیست, بورسیت زانو چیه, بورسیت زانو درمانگاه, بورسیت زانو درمانی, بورسیت زانو علائم, بورسیت زانو علت چیست, بورسیت زانو کجاست, بورسیت زانو نی نی سایت, بورسیت کشکک زانو, بیشترین بورسیت زانوا, بیشترین بورسیت زانوس, بیشترین بورسیت زانوی, بیشترین بورسیت زانویی, بیماری بورسیت زانو, بیماری بورسیت زانو چیست, بیماری بورسیت زانوا, بیماری بورسیت زانوس, بیماری بورسیت زانوی, بیماری بورسیت زانویی, تشخیص بورسیت زانوا, تشخیص بورسیت زانوس, تشخیص بورسیت زانوی, تشخیص بورسیت زانویی, جراحی بورسیت زانو, جراحی بورسیت زانوا, جراحی بورسیت زانوس, جراحی بورسیت زانوی, جراحی بورسیت زانویی, درد بورسیت زانو, درمان التهاب بورسیت زانو, درمان بورسیت پس آنسرین زانو, درمان بورسیت زانو, درمان بورسیت زانو چیست, درمان بورسیت زانو در طب سنتی, درمان بورسیت زانوی, درمان بیماری بورسیت زانو چیست, درمان بیماری بورسیت زانو در طب سنتی, درمان بیماری بورسیت زانوس, درمان بیماری بورسیت زانوی, درمان خانگی بورسیت زانو, درمان خانگی بورسیت زانوس, درمان خانگی بورسیت زانوی, درمان خانگی بورسیت زانویم, درمان خانگی بورسیت زانویی, درمان درد بورسیت زانو, دکتر بورسیت زانوی, دکتر بورسیت زانویی, راه درمان بورسیت زانو, علائم بورسیت زانو, علت بورسیت زانو, علت بورسیت زانوا, علت بورسیت زانوس, علت بورسیت زانوی, علل بورسیت زانوا, علل بورسیت زانوس, علل بورسیت زانوی, عوامل بورسیت زانوا, عوامل بورسیت زانوس, عوامل بورسیت زانوی, عوامل بورسیت زانویی, متخصص بورسیت زانوا, متخصص بورسیت زانوی, متخصص بورسیت زانویی, ورزش برای درمان بورسیت زانو

درمان بورسیت زانو و کاهش زانو درد با 11 روش، بورسیت از بورساها نامگذاری شده است که کیسه های کوچکی هستند که با مایعی ژله مانند پر شده اند. بورس ها بین استخوان ها و بافت نرم زندگی می کنند و هدف آنها کمک به کاهش اصطکاک ناشی از حرکت است. بورسیت زانو یک التهاب دردناک بورس است که در اطراف زانوی شما قرار دارد. یکی از شایع ترین اشکال زانو بورسیت است. بیماری بورسیت معمولاً با فشار بیش از حد یا استفاده مکرر از نواحی اطراف مفاصل شما همراه است. برای درمان زانو درد شدید ناشی از بورسیت زانو لازم است زیر نظر بهترین فوق تخصص زانو اقدام کنید.

چه افرادی در معرض خطر ابتلا به بورسیت زانو هستند؟

دکتر معزی در مقاله درمان بورسیت زانو و کاهش زانو درد با 11 روش بیان میکند، بیمارانی که به ویژه روی سطوح سخت تر (نجارها، کارگران جاده و غیره) برای مدت طولانی زانو می زنند، در معرض خطر ابتلا به بورسیت زانو هستند. همچنین می تواند در اثر ضربه مستقیم (کوبیدن زانو به میز) یا عفونت ایجاد شود.

چندین بورس در ناحیه زانو وجود دارد و همه آنها پتانسیل ملتهب شدن را دارند. با این حال، دو ناحیه کاسه زانو و قسمت پایینی و داخلی زانو بیشتر مستعد ابتلا به بورسیت زانو هستند. بورسیت زانو می تواند بسیار دردناک باشد و درد می تواند تحرک را کاهش دهد. درمان بورسیت زانو و کاهش زانو درد با 11 روش، اغلب بر تسکین درد، کاهش التهاب و بهبود تحرک تمرکز دارد.

علائم بورسیت زانو

اکثر افراد مبتلا به بورسیت زانو درد را تجربه می کنند. سایر علائم بسته به اینکه کدام یک از بورس ها تحت تأثیر قرار گرفته و علت اصلی بورسیت چیست، متفاوت است. اکثر موارد بورسیت زانو در نتیجه اصطکاک و تحریک است. هنگامی که بورسیت به دلیل اصطکاک و تحریک بورس ایجاد می شود، علائم به تدریج افزایش می یابد.

ادامه مطلب  كورس آموزشي تعويض مفصل هيپ و شكستگيهاي لگن و استابولوم

افرادی که زمان زیادی را به زانو زدن بر روی سطوح سخت می گذرانند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع بورسیت زانو هستند. بورسیت زانو ممکن است پس از یک آسیب تروماتیک مانند ضربه به زانو نیز رخ دهد. اگر این اتفاق بیفتد، علائم ممکن است به سرعت ظاهر شوند.

بروز علایم بورست زانو

درد ناشی از بورسیت ممکن است با حرکت بدتر شود، اما ممکن است در هنگام استراحت نیز رخ دهد. علاوه بر درد، افراد مبتلا به بورسیت زانو ممکن است موارد زیر را نیز تجربه کنند:

• عدم حرکت زانو
  • گرما در اطراف ناحیه آسیب دیده

اگر بورس عفونی شده باشد، ممکن است تب نیز داشته باشید. اگر علاوه بر درد یا تورم زانو تب دارید، در این شرایط لازم است فوراً با یک دکتر متخصص زانو تماس بگیرید.

تشخیص بورسیت زانو

اگر بورسیت زانو دارید، بهترین متخصص زانو درد در اصفهان ممکن است بدون هیچ نوع آزمایشی و با معاینه بالینی تشخیص بورسیت زانو متوجه شود. یک معاینه فیزیکی و یک سابقه پزشکی ممکن است برای تشخیص دقیق کافی باشد. با این حال، پزشک متخصص زانو شما ممکن است بخواهد آزمایش هایی را برای رد سایر شرایط یا آسیب ها تجویز کند. این آزمایش ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. رادیوگرافی با اشعه ایکس
  2. سونوگرافی
  3. اسکن ام‌آرآی

اگر شواهدی وجود داشته باشد که ممکن است بورسای عفونی زانو داشته باشید، دکتر متخصص زانو ممکن است با استفاده از یک سوزن نازک از یک یا چند بورس زانو نمونه ای از مایع بگیرد.

درمان بورسیت زانو

اگر تشخیص بورسیت زانو در شما داده شود، دکتر خوب زانو در اصفهان احتمالاً ابتدا درمان غیر جراحی را پیشنهاد می کند. این به این دلیل است که بورسیت زانو با گذشت زمان بهبود می‌یابد، حتی گاهی اوقات بدون درمان، بورسیت زانو خود به خود بهبود می یابد. بنابراین پزشکان زانو اغلب درمان را با هدف کاهش علائم با بهبود وضعیت شروع می‌کنند.

ادامه مطلب  5 شایع ترین آسیب زانو و درمان زانوی ورزشکاران

گزینه های درمانی ممکن است از درمان خانگی بورسیت زانو و تغییر سبک زندگی گرفته تا دارو، فیزیوتراپی یا تزریق استروئید متفاوت باشد. این نوع درمان های پزشکی اغلب برای درمان بورسیت زانو و کاهش زانو درد با 11 روش موثر هستند و ممکن است به مدیریت درد و در نتیجه بهبود تحرک کمک کنند.

چه نوع درمانی برای بورسیت زانو وجود دارد؟

1. دارو
  2. مسکن برای درمان درد زانو
  3. آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت اگر علت بورسیت عفونی باشد
  4. فیزیوتراپی برای: به بهبود قدرت و انعطاف پذیری کمک کنید، به کاهش درد و همچنین به کاهش خطر عود بورسیت کمک میکند

تغییرات سبک زندگی و درمان خانگی بورسیت زانو

1. استراحت دادن به زانو
  2. گذاشتن کمپرس یخ (باید بدانید یخ را بصورت مستقیم روی زانو قرار ندهید)
  3. فشرده سازی زانو (از جمله آستین های فشاری یا همان زانو بند)
  4. ارتفاع (زانوی خود را در حالت خوابیده و بالاتر از تنه خود قرار دهید)
  5. تزریق کورتیکواستروئید
  6. تمایل به افرایش مایعات بیشتر
  7. فیزیوتراپی زانو

جراحی برای درمان بورسیت زانو

اکثر افراد مبتلا به بورسیت زانو نیازی به جراحی ندارند، اما اگر درمان های محافظه کارانه موثر نبودند و درد یا اختلال حرکتی قابل توجهی را تجربه می‌کنید، جراحی ممکن است یک گزینه باشد. جراحی برای درمان بورسیت زانو شامل برداشتن بورس است. دکتر معزی فوق تخصص زانو برداشتن بورس را به روش آرتروسکوپی زانو انجام میدهد.

این روش که یک روش کم تهاجمی است که بورس زانو را از طریق یک برش کوچک خارج می‌کند. جراحی کم تهاجمی مزایای زیادی نسبت به جراحی سنتی دارد، از جمله کاهش درد، دوره نقاهت کوتاه تر و کمتر شدن جای زخم از مهمترین نکات این جراحی کم تهاجمی است.

چه عواملی باعث ایجاد بورسیت زانو می شود؟

1. چاقی، کاهش اضافه وزن در افراد چاق راهکار مناسبی برای پیشگیری از بورسیت زانو است.
  2. آرتروز زانو
  3. آرتریت زانو
  4. پارگی مینیسک داخلی
  5. برگرداندن ساق پا یا زانو که بیشتر در ورزشکاران مشهود است، اگر چه در عوام افراد هم ایجاد می شود.
  6. تمرینات ورزشی نامناسب
  7. عضلات همسترینگ سفت
  8. راه رفتن ضعیف و نامناسب نیز موردی است که در ایجاد بورسیت زانو تاثیر گذار خواهد بود.
ادامه مطلب  درمان دیسک کمر به روش غیر جراحی در اصفهان

آناتومی بورسیت زانو

زانو یکی از بزرگترین و پیچیده ترین مفاصل موجود در بدن است. استخوان ساق پا و استخوان ران را به هم می پیوندد. استخوان کوچکتر که در کنار استخوان درشت نی و کاسه زانو قرار دارند، دو استخوان دیگر هستند که مفصل زانو را کامل می کنند.

تاندون ها عضلات پا و استخوان های زانو را به هم متصل نگه می دارند تا مفصل زانو حرکت کند. رباط ها به تمام استخوان های زانو می پیوندند و به زانو ثبات می دهند. بورس ها به محافظت از قسمت های متحرک زانو کمک می کنند. تعداد زیادی از آنها در زانو وجود دارد. در واقع حدود 11 بورس در هر زانو وجود دارد.

رایج ترین بورس های زانو کدامند؟

1. بورسیت پوپلیتئال (معروف به کیست بیکر) تورم زانو در پشت زانو. معمولاً پس از جراحی یا آسیب به زانو رخ می دهد. یک فضای طبیعی در پشت زانو وجود دارد که مایعات می توانند در آن جمع شوند.
  2. بورسیت پیش کشکک (معروف به زانوی خدمتکار خانه) – تورم روی جلوی زانو که به دلیل زانو زدن بیش از حد ایجاد می شود.
  3. بورسیت فوق کشکک – درست بالای کلاهک زانو رخ می دهد.
  4. بورسیت Infrapatellar – دقیقا زیر کلاهک زانو پدیدار می شود.
  5. بورسیت پس آنسرین

مقاله درمان بورسیت زانو و کاهش زانو درد با 11 روش صرفا برای اهداف آموزشی و ارتقا دانش عمومی شما مخاطب عزیز میباشد و قرار نیست جایگزین توصیه های بهترین فوق تخصص درمان بیماری های زانو یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شود. دکتر مهدی معزی جراح زانو شما را تشویق می کند که هر گونه سوال یا نگرانی در ارتباط با درمان بورسیت زانو ممکن است داشته باشید با ایشان در مرکز فوق تخصصی زانو در اصفهان در میان بگذارید.

4.5/5 (6 دیدگاه ها)