تشخیص آسیب های تاندون زانو و بهترین روش درمان

آسیبهای تاندون زانو

آسیب های رباط زانو, آسیبهای تاندون زانوا, آسیبهای تاندون زانوار, آسیبهای تاندون زانویا, اسیب رباط های زانو, بهترین پزشک زانو در تهران, بهترین پزشک زانو در شیراز, بهترین پزشکان زانو اصفهان, بهترین پزشکان زانو در تهران, بهترین دکتر زانو, بهترین دکتر زانو اصفهان, بهترین دکتر زانو در ارومیه, بهترین دکتر زانو در اصفهان, بهترین دکتر زانو در تبریز, بهترین دکتر زانو در تهران, بهترین دکتر زانو در رشت, بهترین دکتر زانو در شیراز, بهترین دکتر زانو در مشهد, بهترین دکتر زانو درد در شیراز, بهترین فوق تخصص زانو, بهترین فوق تخصص زانو بیمارستان میلاد, بهترین فوق تخصص زانو در تبریز, بهترین فوق تخصص زانو در تهران, بهترین فوق تخصص زانو در رشت, بهترین فوق تخصص زانو در شیراز, بهترین فوق تخصص زانو در قم, بهترین فوق تخصص زانو در کرج, بهترین فوق تخصص زانو در مشهد, بهترین فوق تخصص زانو یزد, پارگي تاندون زانو, پارگی تاندون زانو, پارگی تاندون زانو اسلام, پارگی تاندون زانو اسلامی, پارگی تاندون زانو اصفهان, پارگی تاندون زانو پا, پارگی تاندون زانو چه علائمی دارد, پارگی تاندون زانو درد, پارگی تاندون زانو نی نی سایت, پارگی تاندون زانو و درمان, پارگی رباط زانو, پارگی رباط زانو چه علائمی دارد, تاندونوپاتی, تاندونوپاتی چیست, تاندونوپاتی عضله چهارسر ران, تاندینوپاتی آشیل, تاندینوپاتی چیست, تاندینوپاتی روتاتور کاف, تاندینوپاتی شانه, تاندینوپاتی عضلات سرینی, تاندینوپاتی کشکک, تاندینوپاتی کشکک زانو, تاندینوپاتی همسترینگ, تشخیص پارگی تاندون زانو, تشخیص پارگی رباط زانو, درمان آسیب تاندون زانو, درمان آسیب دیدگی تاندون زانو, درمان آسیب رباط زانو, درمان پارگی تاندون زانو, درمان پارگی تاندون زانو با طب سنتی, درمان پارگی تاندون زانو بدون جراحی, درمان پارگی تاندون زانو در طب سنتی, درمان پارگی رباط زانو, درمان پارگی رباط زانو بدون جراحی, درمان پارگی رباط زانو در طب سنتی, درمان پاره شدن تاندون زانو, درمان خانگی آسیب دیدگی رباط زانو, درمان خانگی کشیدگی تاندون پشت زانو, درمان خانگی کشیدگی تاندون زانو, درمان خانگی کشیدگی تاندون زانو پا, درمان خانگی کشیدگی تاندون زانو نی نی سایت, درمان خانگی کشیدگی رباط داخلی زانو, درمان كشيدگي رباط زانو, درمان کشیدگی تاندون زانو, درمان کشیدگی تاندون زانو در خانه, درمان کشیدگی تاندون زانو در طب سنتی, درمان کشیدگی رباط زانو, درمان کشیدگی رباط زانو در خانه, درمان گیاهی کشیدگی تاندون زانو, درمان گیاهی کشیدگی رباط زانو, علائم آسیب های تاندون زانو, علائم پارگي تاندون زانو, علائم پارگی تاندون زانو, علائم پارگی تاندون زانوی پا, علائم پارگی رباط زانو, علائم پارگی رباط زانو acl, علائم پارگی رباط زانو چیست, علائم پاره شدن تاندون زانو, علائم کشیدگی تاندون زانو, علت پارگی تاندون زانو, فوق تخصص زانو از امریکا, فوق تخصص زانو بیمارستان میلاد, فوق تخصص زانو تهران, فوق تخصص زانو در اصفهان, فوق تخصص زانو در تهران, فوق تخصص زانو در غرب تهران, فوق تخصص زانو در کرج, فوق تخصص زانو شیراز, فوق تخصص زانو گرگان, فوق تخصص زانو مشهد, کشیدگی تاندون زانو 1-Knee tendon injuries-تشخیص آسیبهای تاندون زانو و بهترین روش درمان و ترمیم رباط زانو در اصفهان

تشخیص آسیب های تاندون زانو و بهترین روش درمان یکی از اجزای مهم و حیاتی بدن است که نقش مهمی در پشتیبانی و حرکت زانو دارد. آسیب به تاندون می‌تواند منجر به مشکلات جدی و درد شدید زانو در حرکت و عملکرد زانو شود. “آسیبهای تاندون زانو” ممکن است از انواع مختلفی باشند که شامل التهاب و پارگی تاندون زانو می‌شود. این آسیب‌ها معمولاً از عوامل مختلفی نظیر فعالیت‌های ورزشی یا حرکات تکراری ناشی می‌شوند که این در این ورزشکاران بیشتر مشهود است.

درمان آسیب های تاندون زانو

دکتر معزی فوق تخصص زانو بیان می کند، عوامل دیگری نظیر فشار شدید بر تاندون، عدم انجام حرکات استراحت و یا وضعیت نامناسب بدن نیز می‌توانند به آسیب‌های تاندون زانو منجر شوند. برای درمان آسیب های تاندون زانو، ابتدا بایستی توسط بهترین دکتر زانو به تشخیص دقیق و صحیح آسیب پرداخته شود. برای این منظور، ممکن است نیاز به انجام آزمون های تصویربرداری نظیر رادیولوژی، سونوگرافی یا MRI باشد تا مشخص شود که آسیب به کدام قسمت از تاندون زانو وارد شده است.

فیزیوتراپی و تمرینات تقویتی زانو

پس از تشخیص دقیق آسیب، روش‌های مختلف درمانی برای بهبود و بازسازی تاندون زانو مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از روش‌های معمول درمان آسیب های تاندون زانو، استفاده از فیزیوتراپی و تمرینات تقویتی زانو است. این تمرینات به منظور تقویت عضلات پیرامیدال و کورکوئیدال ران و همچنین تقویت عضلات پشت ران و ساق پا انجام می‌شود که منجر به پشت سازی بهتر بخش های استخوان شکسته شده و جلوگیری از بروز دچار شكستگي ديگر خواهد شد.

درمان خانگی اسیب تاندون زانو

علاوه بر این، استفاده از داروهای ضد التهاب نظیر استروئیدها یا داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی نظیر آسپرین نیز ممکن است به منظور کاهش التهاب و درد مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، در صورت لزوم، روش‌های جراحی نظیر جراحی پارگی تاندون یا جراحی بازسازی تاندون می‌تواند به عنوان یک گزینه درمانی مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت، پیشگیری از آسیب‌های تاندون زانو نیز بسیار حائز اهمیت است.

مشاوره با بهترین پزشکان زانو

انجام تمرینات ورزشی منظم، استفاده از تکنیک‌های صحیح در حین ورزش، استراحت کافی بعد از فعالیت های ورزشی، استفاده از تجهیزات ورزشی مناسب و انجام تمرینات تقویتی برای عضلات محیطی زانو می‌تواند به پیشگیری از آسیب‌های تاندون زانو کمک کند. با توجه به اهمیت تاندون زانو در حرکت و عملکرد زانو، لازم است هرگونه آسیب و مشکل در این بخش از بدن با جدیت و دقت توسط بهترین پزشکان زانو مورد بررسی و درمان قرار گیرد. انجام مشاوره با پزشک متخصص و فعالیت های فیزیکی تحت نظر متخصص فیزیوتراپی نقش مهمی در پیشگیری و درمان آسیب‌های تاندون زانو دارند.

ادامه مطلب  درمان زانو ضربدری یا عمل جراحی ژنو والگوم زانو

تاندون زانو چیست؟

تاندون ها ماهیچه ها را به استخوان ها متصل می کنند. آنها از نوارهای بافتی قوی و انعطاف پذیر ساخته شده اند که به استخوان ها و مفاصل شما کمک می کند تا در هنگام انقباض عضلات شما حرکت کنند.

کدام ورزشها به تاندون آسیب شدید وارد می کند؟

آسیب های ورزشی که تاندون ها را تحت تاثیر قرار می دهند در فوتبال، اسکی، لاکراس، هاکی، راگبی، دویدن، اسکواش و تنیس رایج است. بیشتر آسیبهای تاندون نواحی نزدیک مفاصل را تحت تأثیر قرار می‌دهند و اگرچه ممکن است ناگهانی به نظر برسد، اما در بیشتر موارد به دلیل تعدادی پارگی ریز در تاندون در مدت زمان طولانی ایجاد می‌شوند.

کشکک (کاسه زانو) تاندینوپاتی (زانو پرش)

تاندونوپاتی یا زانوی پرش به دلیل ساییدگی و پارگی ناشی از استفاده بیش از حد از زانو است. این به نوبه خود منجر به ضعف تاندون و در برخی موارد، پارگی های ریز در تاندون می شود. در افرادی که می دوند یا می پرند بیشتر دیده می شود، به همین دلیل است که گاهی اوقات به آن زانوی جامپر می گویند. زمانی که تاندونوپاتی رخ می دهد، تاندونهای اطراف زانو دردناک و متورم می‌شوند و حرکات را محدود می‌کنند، معمولاً در اثر استفاده بیش از حد یا تصادفات جزئی مکرر ایجاد می‌شوند.

علائم تاندون پاتلا چیست؟

این رخ داد معمولاً یک وضعیت طولانی مدت (مزمن) است و بعید است که نیاز به جراحی داشته باشد. اغلب با یک دوره فیزیوتراپی بهبود می یابد. علائم تاندون پاتلا شامل درد در جلوی زانو است که در صورت پرش یا پریدن بدتر می شود.

تاندونوپاتی کشکک چگونه تشخیص داده می شود؟

معاینه توسط بهترین پزشکان زانو علائم زانوی شما را برای حساسیت، سفتی، تورم و هرگونه مشکل در حرکت زانو بررسی می کند. در بیشتر موارد، دکتر زانو ترتیبی می دهند که شما یک تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) یا اسکن اولتراسوند انجام دهید تا میزان آسیب و هرگونه آسیب به ناحیه اطراف را نشان دهد.

تاندونوپاتی کشکک چگونه درمان می شود؟

ممکن است برای بهبودی کامل نیاز به درمان در مدت طولانی داشته باشید. مشاور با دکتر متخصص زانو می تواند گزینه های درمانی را با شما در میان بگذارد که ممکن است شامل موارد زیر باشد که اگر علائم شما بهبود نیافت، در برخی موارد ممکن است نیاز به جراحی ترمیم تاندون زانو داشته باشید.

ادامه مطلب  7 علت قفل شدن زانو هنگام راه رفتن

تاندونوپاتی چهارسر ران

تاندونوپاتی چهار سر ران که نسبت به تاندیوپاتی کشکک شایع تر است، بر چسبیدن تاندون چهارسر ران به بالای کاسه زانو (کشکک زانو) تأثیر می گذارد و در افراد مسن شایع تر است. امام چه چیزی باعث تاندونوپاتی عضله چهار سر ران می شود؟ اگر به طور مکرر به تاندون فشار وارد کنید، به عنوان مثال در حین ورزش هایی مانند دویدن یا فوتبال، یا اگر هنگام دویدن یا هنگام فرود از ارتفاع ناگهان سرعت خود را افزایش دهید، تاندونوپاتی چهار سر ران  مشهود است. در برخی موارد ممکن است ناشی از نیروی ناگهانی تأثیرگذار بر تاندون نیز باشد.

علائم تاندونوپاتی چهار سر ران چیست؟

علائم تاندونوپاتی چهار سر ران شامل حساسیت، تورم و درد در جلوی زانو بالای کاسه زانو زمانی که عضله سفت می شود. درد ممکن است به تدریج در طی یک دوره زمانی بدتر شود.

تاندونوپاتی عضله چهارسر چگونه درمان می شود؟

ممکن است برای بهبودی کامل نیاز به درمان در مدت طولانی داشته باشید. همچنین می‌تواند گزینه های درمان را با یکی از موارد زیر ادامه دهید. اگر علائم شما بهبود نیافت، ممکن است به شما توصیه شود که عمل جراحی ترمیم تاندون زانو را انجام دهید.

  • فیزیوتراپی فشرده
  • تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا استروئید (PRP).
  • درمان بافت چربی
  • درمان با امواج اولتراسوند، روشی بدون درد که در آن امواج شوک به قسمت آسیب دیده زانو منتقل می شود تا به سرعت بخشیدن به روند بهبودی کمک کند.

پارگی تاندون کاسه زانو (کشکک)

تاندون کاسه زانو (کشکک) در کنار عضلات جلوی ران شما کار می کند تا بتوانید پای خود را صاف کنید. اگر تاندون پاره شود، راه رفتن یا انجام سایر فعالیت های روزمره دشوار می شود. ممکن است پارگی جزئی داشته باشید (که در آن تاندون فقط تا حدی پاره شده است) یا پارگی کامل (جایی که تاندون به دو قسمت جدا می‌شکند). این به این معنی است که تاندون از کاسه زانو جدا شده و شما نمی توانید زانوی خود را صاف کنید. در برخی موارد ممکن است یک تکه استخوان نیز کنده شود.

علل پارگی تاندون کشکک زانو چیست؟

دکتر معزی فوق تخصص زانو درباره علل پارگی تاندون کشکک زانو به شرح زیر 5 مورد مهم را بیان می کنند.

  1. آسیب هایی مانند افتادن یا آسیب زانو
  2. ورزش هایی که شامل پریدن می شود مانند دو و میدانی یا فوتبال
  3. تاندونوپاتی کشکک که می تواند تاندون را ضعیف کند
  4. بیماری های طولانی مدت (مزمن) مانند آرتریت روماتوئید، دیابت یا عفونت
  5. جراحی قبلی مانند تعویض کامل مفصل زانو یا بازسازی و ترمیم رباط صلیبی قدامی (ACL) که می‌تواند فشار بیشتری بر تاندون وارد کند.

علائم پارگی تاندون کشکک زانو چیست؟

دکتر معزی بیان می کند علائم عبارتند از:

  • احساس پارگی یا ترکیدن
  • تورم و التهاب
  • حساسیت و کبودی
  • حرکت کاسه زانو به سمت ران به سمت بالا
  • زانو در هنگام راه رفتن جای خود را از دست می دهد
ادامه مطلب  آیا درد زانو نشانه نقرس است | علائم و درمان نقرص

پارگی تاندون کاسه زانو (کشکک زانو) چگونه تشخیص داده می شود؟

مشاور با بهترین دکتر متخصص زانو، علائم شما را با شما در میان می گذارد و زانوی شما را برای بررسی حساسیت، سفتی، تورم و هرگونه مشکل در حرکت بررسی می کند. در بیشتر موارد، آنها ترتیبی می دهند که شما یک عکسبرداری با اشعه ایکس، رزونانس مغناطیسی (MRI) و/یا اسکن اولتراسوند انجام دهید تا میزان پارگی و هرگونه آسیب به ناحیه اطراف را نشان دهد.

پارگی تاندون کاسه زانو (کشکک زانو) چگونه درمان می شود؟

درمان غیر جراحی پارگی تاندون زانو شامل استفاده از زانوبند برای بی حرکت کردن زانو به مدت سه تا شش هفته همراه با یک دوره فیزیوتراپی است. مشاور شما دکتر زانو همچنین ممکن است به شما توصیه کند که یک دوره شاک ویو تراپی داشته باشید، یک روش بدون درد که در آن امواج شوک به قسمت آسیب دیده زانو منتقل می شود تا به سرعت بخشیدن به روند بهبودی کمک کند. در برخی موارد، تزریق پلاسمای پری سیتی مزانشیمی فعال (AMPP®) نیز می تواند به بهبود کمک کند.

جراحی: اکثر افراد برای بازیابی دامنه حرکتی و ثبات طبیعی خود نیاز به جراحی ترمیم تاندون دارند. این شامل اتصال مجدد تاندون پاره شده به کاسه زانو است. هر چه زودتر این کار پس از آسیب انجام شود، میزان موفقیت بالاتر است. اکثر افراد می توانند پس از جراحی به فعالیت های قبلی خود بازگردند، اگرچه بهبودی کامل می تواند 6 تا 12 ماه طول بکشد

پارگی تاندون چهارسر ران

تاندون چهارسر ران در کنار عضلات جلوی ران شما کار می کند تا بتوانید پای خود را صاف کنید. اگر تاندون پاره شود، راه رفتن یا انجام سایر فعالیت های روزمره دشوار می شود. چنانچه پارگی جدی دارید، احتمالاً برای بازیابی دامنه کامل حرکت خود نیاز به جراحی خواهید داشت.

پارگی عضلات چهار سر ران در بیماران میانسالی که در ورزش هایی که شامل دویدن یا پریدن است شرکت می کنند، شایع تر است. ممکن است پارگی جزئی یا پارگی کامل داشته باشید، جایی که عضله از کاسه زانو جدا می شود به طوری که با سفت شدن عضله چهارسر زانو دیگر نمی تواند صاف شود.

علل پارگی تاندون چهارسر ران چیست؟

فوق تخصص زانو اظهار می کند، علل پارگی تاندون چهارسر ران می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • آسیب هایی مانند افتادن یا بریدگی زانو یا پریدن
  • تاندونوپاتی کشکک که می تواند تاندون را ضعیف کند
  • بیماری های طولانی مدت (مزمن) مانند آرتریت روماتوئید زانو، دیابت یا عفونت
  • بی‌حرکتی، ماهیچه‌ها و تاندون های نگهدارنده زانو زمانی که برای مدت طولانی استفاده نشده‌اند ضعیف می‌شوند.
  • جراحی قبلی مانند عمل جراحی تعویض کامل مفصل زانو اگرچه این اتفاق نادر است
4.5/5 (2 دیدگاه ها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =