درمان افزایش مایع مفصلی زانو | جراحی سندرم پلیکا

بیماری سندروم پلیکا

بیماری پلکانی, بیماری پلیکا, بیماری پلیکار, بیماری پلیکال, بیماری پلیکان, بیماری پیکا چیست, جرابیماری پلیکاپ, جرابیماری پلیکار, جرابیماری پلیکال, جرابیماری پلیکان, جراحی پلیکان, جراحی سندروم پلیکا, جراحی سندروم پلیکار, جراحی سندروم پلیکاری, جراحی سندروم پلیکاس, جراحی سندروم پلیکال, درمان بیماری پلیکار, درمان بیماری پلیکال, درمان بیماری پلیکان, درمان بیماری سندرم پلیکا, درمان بیماری سندروم پلیکار, درمان بیماری سندروم پلیکال, درمان بیماری سندروم پلیکان, درمان پلیکا, درمان پلیکای زانو, درمان زانو درد, درمان زانو درد اصفهان, درمان زانو درد اصفهانم, درمان زانو درد اصفهانی, درمان زانو درد با زنجبیل, درمان زانو درد با ورزش, درمان زانو درد خفیف, درمان زانو درد در افراد مسن, درمان زانو درد دکتر خیراندیش, درمان زانو درد فوری, درمان زانو درد نی نی سایت, درمان زانو دردشته, درمان زانو دردی, درمان سندرم پلیکا, درمان سندروم پلیکا, درمان سندروم پلیکار, درمان سندروم پلیکاری, درمان سندروم پلیکاس, درمان سندروم پلیکال, دکتر معزی ارتوپد شاهین شهر, دکتر معزی شاهین شهر, زانو درد, زانو درد بعد از ورزش, زانو درد به انگلیسی, زانو درد در بارداری, زانو درد در جوانی, زانو درد در کودکان, زانو درد درمان, زانو درد شدید, زانو درد عصبی, زانو درد نشانه چیست, سندرم پلیکا, سندرم پلیکا چیست, سندرم پلیکا در زانو, سندرم پلیکا زانو, سندروم پلیکا, سندروم پلیکا چیست, علائم سندروم پلیکا, عمل سندروم پلیکا, فوق تخصص زانو از امریکا, فوق تخصص زانو بیمارستان بقیه الله, فوق تخصص زانو بیمارستان شفا یحیائیان, فوق تخصص زانو بیمارستان میلاد, فوق تخصص زانو در اصفهان, فوق تخصص زانو در تهران, فوق تخصص زانو در غرب تهران, فوق تخصص زانو در کرج, فوق تخصص زانو در مشهد, فوق تخصص زانو شیراز, مرکز درمان درد زانو در اصفهان, معزی دکتر، 54521-plica-درمان-بیماری-سندرم-پلیکا-در-اصفهان-توسط-فوق-تخصص-بیماری-های-زانو-و-متخصص-زانو-درد-syndrome

درمان افزایش مایع مفصلی زانو | جراحی سندروم پلیکا، وضعیتی است که باعث درد مزمن در زانو می شود. زمانی بیماری پلیکا اتفاق می افتد که چین یا نوار ضخیم بافت در بافت سینوویال که از زانو محافظت می کند، دچار التهاب شود. در این زمان فرد به طور ناگهانی زمین میخورد یا به زانو آسیب می‌رسد و فرد با زانو درد شدید مواجه میشود. بیشتر اوقات این یک بیماری مزمن شده است و به دنبال آسیب های مکرر ماندگار شده است. فرد می تواند به طور معمول علائم را با درمان خانگی زانو درد با ترکیبی از کشش، فیزیوتراپی و داروهای ضد درد مدیریت کند. چنانچه این بیماری تحت درمان قرار نگیرد، در موارد شدیدتر ممکن است نیاز به یکی از انواع جراحی زانو داشته باشند.

علائم از بین رفتن مایع مفصلی زانو

دکتر معزی فوق تخصص بیماری های زانو در مطلب درمان افزایش مایع مفصلی زانو | جراحی سندروم پلیکا بیان میکند تحقیقات مربوط به بیمارانی که تحت جراحی سندرم پلیکا زانو قرارگرفته اند نشان می دهد، پزشکان ممکن است در تشخیص سندروم پلیکا دارای خطا باشند و یا اینکه سندرم پلیکار را با سایر علل زانو درد مثل استئوآرتریت یا پوکی استخوان اشتباه بگیرند.

سندروم پلیکا چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله درمان افزایش مایع مفصلی زانو | جراحی سندروم پلیکا بیان شد نوارهای ضخیم یا چین های بافتی در داخل مفصل زانو وجود دارند که گاهی اوقات می‌توانند روی دو طرف استخوان ها یا غضروف های سطحی مالیده شوند که منجر به علائمی مثل درد، التهاب یا تحریک زانو شوند. این چین ها هیچ هدفی در بدن ندارند اما با این حال برخی افراد دچار پلیکای ملتهب می‌شوند که پزشکان آن را سندروم پلیکا مینامند. این عارضه باعث درد زانو و احساس کلیک کردن یا ترکیدن می شود.

سندرم پلیکا عارضه ای است که التهاب لایه پوشش دهنده داخل مفصل زانو، علت ابتلا به آن است. سندرم پلیکا باعث زانو دردی می شود که در اثر فعالیت، به ویژه بالا و پایین رفتن از پله ها تشدید می‌شود، همچنین سندرم پلیکا احساس ناپایداری و گاهی اوقات قفل کردن زانو یا گرفتن را در زانو ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب  بورسیت پنجه غازی زانو چیست؟ درمان بورس پس انسرین

اصطلاح آب آوردن زانو چیست؟

آب آوردن زانو به انگلیسی با عبارت افیوژن یا افوژن (effusion) شناخته می شود. نکته ای که باید بدانید این است که در حالت عادی، در مفصل زانو مقداری مایع روان کننده و لیز وجود دارد که وجود مقدار کمی از این مایع کاملا طبیعی است و هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند، اما بعد از آسیب و التهاب، زانو متورم شده و دردناک می شود. برخی افراد هم احساس بی ثباتی در زانو دارند.

افراد سندرم پلیکا

در بیشتر موارد سندروم پلیکا موقع انجام حرکت خاص مثل چمباتمه زدن بدتر می‌شود. همه افراد دچار پلیکا نیستند و پزشکان در مورد علت ایجاد آن اختلاف نظر دارند. کودکان، نوجوانان و بزرگسالان همگی ممکن است به سندروم پلیکا مبتلا شوند. به طور معمول افراد قبل از ۳۰ سالگی به این وضعیت دچار می‌شوند هنگامی که پلیکا ملتهب می‌شود، و علائم ایجاد میکند حرکت دادن یا تحمل وزن روی زانو می تواند دردناک باشد. علاوه بر این، افراد ممکن است دارای منبع معتبر درد در یک یا چند لایه باشند. افرادی که دارای زانو درد اضافه وزن هستند بیشتر در معرض بیماری پلیکای زانو هستند.

انواع بیماری سندرم پلیکا چیست؟

1. پلیکای فوق کشککی که علائم پلیکا در بالای زانو احساس میشود.
  2. پلیکای جانبی که علائم پلیکا به سمت پشت زانو احساس میشود.
  3. پلیکای داخلی که علائم پلیکا در زیر پلیکای د فوق کشکک به سمت جلوی زانو تجربه میشود.
  4. پلیکای وسط زانو یا infrapatellar که شایع ترین منبع سندرم پلیکا میباشد.

چه شرایط دیگری می تواند بر سندروم پلیکا تاثیر بگذارد ؟

بیماری پلیکا تنها علت زانو درد نیست، مهم است که علل بالقوه دیگر را رد کنید، مانند آرتروز زانو، پارگی مینیسک زانو، تاندونیت زانو، سندروم کشکک رانی، پارگی رباط صلیبی زانو، اسیب رباط داخلی زانو ACL و … میباشند. اگر همه این موارد بالا رد شد میتوان به سندرم پلیکا مشکوک بود.

ادامه مطلب  علت زانو درد در ۵۰ سالگی، علائم، درمان و پیشگیری دردزانو

اصلی ترین علائم سندروم پلیکا، درد زانو است به خصوص اگر زمانی رخ دهد که زانو تکان میخورد، کلیک می کند یا صدا های دیگری تولید می کند. برخی از علائم رایج دیگر عبارتند از صدایی که در زانو شنیده میشود اما در خیلی اوقات در بالای زانو احساس میشود که در طول فعالیت، تحمل وزن را بدتر میکند مثل هنگام چمپاتمه زدن و احساس بی ثباتی در زانو.

تشخیص سندرم پلیکا

فوق تخصص درمان بیماری های زانو در اصفهان اظهار میدارند هیچ آزمایشی نمی‌تواند به طور قطعی سندروم پلیکا را تشخیص دهد. پزشکان متخصص زانو در اصفهان با انجام دو آزمایش معتبر برای تشخیص سندروم پلیکا اقدام می‌کنند.

۱) تست لکنت

که در آن فرد روی میز می نشیند و پاهایش با زاویه ۹۰ درجه از لبه میز آویزان است. پزشک انگشتان خود را روی بالای زانو قرار می دهد در حالی که فرد پای خود را دراز می‌کند اگر دکتر خوب متخصص زانو احساس لرزش یا ترکیدن زانو را تجربه کند آزمایش مثبت است.

۲) تست هیوستون

در این تست فرد به پشت دراز می کشد در حالی که زانوی دردناک خود را دراز میکند، پزشک یک دست را روی پاشنه و دست دیگر را بالای زانو می گذارد، سپس آن را فشار می‌دهد در حالی که پا را به سمت داخل می چرخاند و زانو را خم میکند و دراز می‌کند، اگر فرد زانو درد داشته باشد یا ترک خوردگی اتفاق افتاده باشد، بهترین فوق تخصص درمان زانو متوجه خواهد شد و نتیجه تست را مثبت اعلام خواهد کرد.

درمانهای غیر جراحی بیماری پلیکا

درمان های محافظتی اولین خط درمان بیماری سندرم پلیکا است و اغلب موثرند. این درمان ها شامل موارد زیر است که حتما با تجویز و نظر بهترین دکتر متخصص زانو باید باشند :

1. فیزیوتراپی کمک به بهبود عملکرد و کاهش درد.
  2. دارو درمانی
  3. تمرینات کششی و قدرتی کمک به تقویت عضلات مفصلی، همسترینگ و چهارسر رانی
  4. تزریق کورتیکواستروئید کاهش التهاب و درد
  5. اصلاح فعالیت کاهش استرس زانو که شامل راه رفتن به جای دویدن و یا اجتناب از فعالیت‌هایی که فشار قابل توجهی روی زانو وارد می کند.
ادامه مطلب  8 روش درمان زانو درد با آرتروسکوپی تشخیصی زانو

بهتر است بدانید افراد مبتلا به پلیکا های بدون علامت نیازی به درمان ندارند. در این باره بهتر است با یک متخصص درمان زانو در اصفهان مشورت داشته باشید.

درمان های جراحی پلیکا

درمان ها شامل روش هایی مثل انجام آرتروسکوپی تشخیصی زانو هستند. که می‌تواند به تشخیص مشکلات زانو و نیز درمان آن کمک کنند. در این روش جراح زانو، برش کوچکی در زانو ایجاد می کند و لوله های باریکی به نام آرتروسکوپ را وارد زانو میکند تا محل های ملتهب را پیدا کرده و از بین ببرد. غالباً اگر ‌روش های غیر جراحی نتیجه ندهد، پزشکان روش های جراحی زانو را توصیه می کنند و یا اینکه اگر سایر روش ها با شکست مواجه شوند یا درد آنقدر شدید باشد که عملکرد روزانه فرد را تضعیف کند به روش جراحی های زانو روی می آورند.

زندگی با سندرم پلیکا

افراد مبتلا به این سندرم باید برنامه های ورزشی خانگی و توصیه های پزشکی خود را به طور دقیق دنبال کنند. این سندروم از درد جزئی و کوتاه مدت تا یک بیماری مزمن که باعث درد و ناتوانی شدید زانو میشود متغیر است. درمان‌های محافظه کارانه مثل ورزش و کشش عضله اغلب موثرند. هنگامی که این درمان‌ها بی‌تأثیر باشند، جراحی ممکن است علائم را کاهش دهد .
افراد مبتلا به زانو درد می توانند با یک پزشک متخصص خوب زانو در اصفهان مشورت کند و اگر در زانوی خود احساس ترکیدن و صدا دادن دارند حتماً در مورد احتمال سندروم پلیکا مشکوک باشند.

فوق تخصص زانو اصفهان

آرتروپلاستی تکه ای زانو, آرتروپلاستی تکه ای زانو در اصفهان, آرتروپلاستی تکه ای زانوم, آرتروپلاستی زانو, آرتروپلاستی زانو چیست, آرتروپلاستی زانوس, آرتروپلاستی زانویی, آرتروپلاستی کامل زانو, ارتروپلاستی مفصل زانو, انواع آرتروپلاستی زانو, بهترین جراح زانو, بهترین جراح زانو اصفهان, بهترین جراح زانو بیمارستان میلاد, بهترین جراح زانو در اصفهان, بهترین جراح زانو در تهران, بهترین جراح زانو در تهران کیست, بهترین جراح زانو در شیراز, بهترین جراح زانو در کرج, بهترین جراح زانو در مشهد, بهترین جراح زانو نی نی سایت, تعویض مفصل تکه ای زانو, تعویض مفصل تکه ای زانو اصفهان, تعویض مفصل تکه ای زانو در اصفهان, تعویض مفصل تکه ای زانوم, تعویض مفصل زانو, تعویض مفصل زانو با لیزر, تعویض مفصل زانو به انگلیسی, تعویض مفصل زانو چیست, تعویض مفصل زانو در بیمارستان دولتی, تعویض مفصل زانو در شیراز, تعویض مفصل زانو فیلم, تعویض مفصل زانو کرمانشاه, تعویض مفصل زانو نی نی سایت, تعویض مفصل زانو هزینه, جراح خوب زانو, جراح خوب زانوار, جراح خوب زانوس, جراح خوب زانوی, جراح خوب زانویی, جراح زانو, جراح زانو اصفهان, جراح زانو بیمارستان آتیه, جراح زانو بیمارستان میلاد, جراح زانو خوب در تهران, جراح زانو خوب در کرج, جراح زانو خوب نی نی سایت, جراح زانو در اصفهان, جراح زانو در تهران, جراح زانو در شیراز, جراح زانو شیراز, جراح زانو مشهد, درمان پا درد و زانو درد, درمان درد زانو, درمان درد زانو با شش تمرین, درمان درد زانو با طب سنتی, درمان درد زانو با ورزش, درمان درد زانو بعد از عمل, درمان درد زانو بعد از ورزش, درمان درد زانو چپ, درمان درد زانو در اثر ضربه, درمان درد زانو در طب سنتی, درمان درد زانو درد, درمان درد زانو درد شدید, درمان درد زانو دردا, درمان درد زانو دردم, درمان درد زانو دردی, درمان درد زانو دردیم, درمان درد زانو هنگام خم شدن, درمان زانو درد, درمان زانو درد با زنجبیل, درمان زانو درد با ورزش, درمان زانو درد در افراد مسن, درمان زانو درد دکتر خیراندیش, درمان زانو درد فوری, درمان زانو درد نی نی سایت, زانو درد, زانو درد بعد از ورزش, زانو درد به انگلیسی, زانو درد در بارداری, زانو درد در جوانی, زانو درد در کودکان, زانو درد درمان, زانو درد شدید, زانو درد عصبی, زانو دردی, عمل آرتروپلاستی زانو, عوارض آرتروپلاستی زانو، 202-فوق-تخصص-جراحی-زانو--درمان-زانو-دردزانو-بهترین-جراح-خوب-زانو-پروتز-ایران-در-اصفهان-1401

انتشار مقاله درمان افزایش مایع مفصلی زانو | جراحی سندروم پلیکا صرفا برای اهداف آموزشی و ارتقا دانش عمومی شما مخاطب عزیز میباشد و قرار نیست جایگزین توصیه های متخصصین خوب زانو در اصفهان یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شود. دکتر معزی فوق تخصص درمان بیماریهای زانو شما را تشویق می کند که هر گونه سوال یا نگرانی در ارتباط با بیماری پلیکای زانو ممکن است داشته باشید با ایشان در کلینیک فوق تخصصی زانو در میان بگذارید.

4.5/5 (4 دیدگاه ها)