بورسیت پنجه غازی زانو چیست؟ درمان بورس پس انسرین

عضله پنجه غازی

بورسيت زانو, بورسیت پنجه غازی, بورسیت پنجه غازی زانو, بورسیت پنجه غازیان, بورسیت پنجه غازیانی, بورسیت زانو, بورسیت زانو چیه, بورسیت زانو علائم, بورسیت زانو کجاست, بورسیت زانو نی نی سایت, بورسیت کشکک زانو, بیماری بورسیت زانو, بیماری بورسیت زانو چیست, بیماری بورسیت زانوا, بیماری بورسیت زانوس, بیماری بورسیت زانوی, بیماری بورسیت زانویی, درد بورسیت زانو, درمان بورس پس انسرینی, درمان بورس پس انسرینیا, درمان بورس پس انسرینیت, درمان بورس پس انسرینیک, درمان بورسیت زانو, عضلات پنجه غازي, عضله پنجه غازی, عضله پنجه غازی اصفهان, عضله پنجه غازیان, علائم بورسیت زانو, علل بورسیت پنجه غازی، 65-11-knee-بهترین-فوق-تخصص-دکتر-متخصص-جراح-زانو-بیماری-بورس-های-زانو-جراحی-پیشگیری-در-اصفهان-درمان-بورسیت-زانو-burs

بورسیت پنجه غازی زانو چیست؟ درمان بورس پس انسرین، در کالبدشناسی منظور از پنجهٔ غازی یا پس آنسرینوس جایی است که تاندون های سه ماهیچه خیاطه (سارتریوس)، ماهیچه نواری (گراسیلیس) و نیم وتری (سمی‌تندینوسوس) در آن به استخوان درشت نی پیوند می خورد. Muscles of the gluteal and posterior femoral regions. پس آنسرین نوعی بورس زانو است که در زنانی که زانو درد دارای اضافه وزن بالای 45 سال است شایع تر میباشد، احتمالاً به دلیل پهن تر بودن لگن و تغییر راه رفتن هست. دو اینچ زیر قسمت داخلی زانو ایجاد می شود.

کجای بدن در پس آنسرین درگیر است؟

پس آنسرین بورس ناحیه اصلی تحت تأثیر این عارضه است. پس آنسرین یک کیسه روان کننده کوچک بین ساق پا (استخوان ساق پا) و عضله همسترینگ است. عضله همسترینگ در امتداد پشت ران قرار دارد. سه تاندون همسترینگ وجود دارد: نیمه تاندینوزوس، نیمه غشایی و دو سر رانی. نیمه تاندینوس از پشت ساق پا به سمت جلو می پیچد. به سطح داخلی استخوان درشت نی و بافت همبند عمیق ساق پا وارد می شود. مدیال به داخل زانو یا نزدیک ترین سمت به زانوی دیگر اشاره دارد.

ناحیه پس آنسرین یا pes anserinus

دکتر معزی در مقاله بورسیت پنجه غازی زانو چیست؟ درمان بورس پس انسرین بیان میکند درست بالای محل قرارگیری تاندون نیمه تاندینوس، تاندون گراسیلیس قرار دارد. عضله گراسیلیس پا را به سمت بدن افزایش می دهد یا حرکت می دهد. تاندون نیمه تاندینوس نیز درست در پشت چسبندگی عضله سارتوریوس قرار دارد.

عضله سارتوریوس خم می شود و مفصل ران را به بیرون می چرخاند. این سه تاندون با هم روی استخوان درشت نی پخش می شوند و شبیه پای غاز هستند. این ناحیه پس آنسرین یا pes anserinus نامیده می شود. بورس پس آنسرین یک بافر یا روان کننده برای حرکتی است که بین این سه تاندون و رباط جانبی داخلی (MCL) رخ می دهد. MCL در زیر تاندون نیمه تاندینوز قرار دارد.

ادامه مطلب  4 مرحله درمان قطعی آرتروز چیست🤔

علل بورسیت پنجه غازی زانو چیست؟

استفاده بیش از حد از همسترینگ، به ویژه در ورزشکارانی که همسترینگ سفت دارند، یکی از علل شایع بیماری پای غاز است. دوندگان اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند. تمرین نامناسب، افزایش ناگهانی مسافت دویدن و دویدن از تپه ها می تواند در ایجاد این وضعیت موثر باشد. همچنین می تواند در اثر ضربه ای مانند ضربه مستقیم به این قسمت از زانو ایجاد شود. کوفتگی در این ناحیه منجر به افزایش ترشح مایع سینوویال در پوشش بورس می شود.

بورسا سپس ملتهب و حساس یا دردناک می شود. هر فردی که به آرتروز زانو مبتلا باشد نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری پنچه غازی است. و هم ترازی اندام تحتانی می تواند یک عامل خطر برای برخی افراد باشد. وضعیت برگشتی زانو یا درشت نی، ژنو والگوم (زانوهای ضربدری) یا صافی کف پا می تواند منجر به بورسیت پس آنسرین شود.

علائم بورسیت پس آنسرین

بیمار اغلب به پس آنسرین به عنوان ناحیه درد یا حساسیت اشاره می کند. پس آنسرین حدود دو تا سه اینچ زیر مفصل در قسمت داخلی زانو قرار دارد. به این قدامی زانو یا پروکسی مدیا تیبیا گفته می شود. Proximedia مخفف proximal و medial است. این اصطلاح به لبه داخلی جلویی استخوان درشت نی اشاره دارد. برخی از بیماران در مرکز استخوان درشت نی نیز درد دارند. این زمانی اتفاق می افتد که ساختارهای دیگر مانند منیسک (غضروف) نیز آسیب دیده باشند. درد با ورزش، بالا رفتن از پله ها یا فعالیت هایی که باعث مقاومت در برابر هر یک از این تاندون ها می شود، بدتر می شود.

تشخیص بورسیت پس آنسرین

فوق تخصص زانو بیان میکند بورسیت پس آنسرین را از سایر علل درد قدامی زانو، مانند سندرم کشکک رانی یا آرتریت زانو متمایز کند. در معاینه بالینی همچنین سفتی همسترینگ توسط فوق تخصص زانو ارزیابی خواهد شد. این کار در وضعیت خوابیده به پشت (دراز کشیدن به پشت) انجام می شود. بهترین فوق تخصص زانو، لگن شما را تا 90 درجه خم می کند سپس زانوی شما تا جایی که ممکن است صاف می شود. میزان خم شدن زانو نشان دهنده سفت بودن عضلات همسترینگ است. اگر بتوانید در این حالت زانوی خود را تا انتها صاف کنید، پس همسترینگ سفت ندارید.

توانبخشی غیر جراحی در پس آنسرین

هدف از درمان شواهد ورزشی و ستون فقرات برای آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد مانند بورسیت پس آنسرین، کاهش فشار بر روی بافت های آسیب دیده است. توقف فعالیتی که باعث ایجاد یا تشدید علائم می شود اولین گام برای کاهش درد است. مقاله بورسیت پنجه غازی زانو چیست؟ درمان بورس پس انسرین را تا انتها دنبال کنید تا اطلاعات جدیدی را کسب کنید.

ادامه مطلب  آیا عمل جراحی تعویض مفصل زانو محدودیت سنی دارد؟

کاهش التهاب در بورس پس آنسرین

استراحت مطلق در تختخواب مورد نیاز نیست، اما ممکن است لازم باشد برخی از فعالیت های خود را تغییر دهید. این باعث می شود بورس آرام شود و درد از بین برود. دکتر معزی به شما توصیه می کند که از پله ها، بالا رفتن یا سایر فعالیت های تحریک کننده خودداری کنید. این نوع رویکرد استراحت نسبی نامیده می شود.

متخصص زانو ممکن است استفاده از یخ و داروهای ضد التهابی را در مراحل اولیه و التهابی توصیه کنیم. یخ را سه یا چهار بار در روز به مدت 10-15 دقیقه در هر بار اعمال می شود. تکه های یخ پیچیده شده در یک لایه نازک حوله یا کیسه ای از سبزیجات یخ زده که روی آن منطقه قرار داده شده، به خوبی کار می کنند. دکتر مهدی معزی فوق تخصص جراح زانو اغلب به ورزشکاران توصیه میکند که ماساژ یخ را انجام دهند. ناحیه پس آنسرین با یخ به مدت 3-5 دقیقه یا تا زمانی که پوست بی حس شود ماساژ زانو داده می شود. احتیاط برای جلوگیری از سرمازدگی توصیه می شود.

درمان بورس پس آنسرین

ممکن است داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی NSAIDs بدون نسخه مانند ایبوپروفن توصیه شود. در برخی موارد، پزشکان متخصص زانو NSAID های قوی تری را تجویز می کند. روش درمانی جدید با استفاده از یک بار الکتریکی، یک داروی ضد التهابی را می توان از طریق پوست به ناحیه ملتهب تزریق میکنند. این روش تحویل دارو از طریق پوست نامیده می شود. این روش در مقایسه با مصرف خوراکی داروها، غلظت بیشتری از دارو را مستقیماً در ناحیه مورد نظر قرار می دهد.

افزایش انعطاف پذیری حرکات زانو

بهبود انعطاف پذیری بخش مهمی از پیشگیری و درمان این بیماری است. پزشکان زانو به شما توصیه می کند که حرکات کششی همسترینگ را حداقل دو بار در روز و هر بار به مدت حداقل 30 ثانیه انجام دهید. ثابت شده است که نگه داشتن کشش برای یک دقیقه کامل حتی موثرتر است. برخی از بیماران باید این کشش را بیشتر انجام دهند، حتی یک بار در ساعت در صورت لزوم بهتر است فراموش نشود

ادامه مطلب  جدیدترین روش عمل پای پرانتزی | زانو کمانی

در طول کشش پرش نکنید. موقعیت را در نقطه ای نگه دارید که کشش را احساس کنید اما نه آنقدر دور که دردناک یا ناراحت کننده باشد. تنفس عمیق می تواند به کاهش ناراحتی کمک کند. سعی کنید هنگام بازدم کمی بیشتر کشش دهید.

تمرینات تقویتی عضلات ران

تقویت عضلات چهار سر ران نیز مهم است. این امر به ویژه در مواردی که نواحی دیگری از زانو آسیب دیده باشد، صادق است. عضله چهار سر ران در امتداد جلوی ران زانو را گسترش می دهد و به تعادل کشش همسترینگ کمک می کند.

پیش آگهی بورسیت پس از آنسرین

بورسیت پس آنسرین یک بیماری خود محدود شونده در نظر گرفته می شود. این بدان معنی است که معمولاً به درمان پاسخ می دهد و بدون مداخله بیشتر برطرف می شود. ورزشکاران ممکن است مجبور باشند برنامه کشش همسترینگ و تقویت عضلات چهار سر ران را به طور منظم ادامه دهند.

ورزشکاران ممکن است زمانی به ورزش یا بازی بازگردند که علائم از بین رفته و دیگر با فعالیت های خاص تشدید نشوند. تجهیزات محافظ همچون زانوبند یا بریس زانو برای زانو ممکن است برای افرادی که در ورزش های تماسی شرکت می کنند مورد نیاز باشد. در طول فرآیند توانبخشی، سطح فعالیت و مدت زمان به تدریج افزایش می یابد. اگر علائم عود نکنند، ورزشکار می تواند به پیشرفت خود تا مشارکت کامل در تمام فعالیت ها ادامه دهد.

توانبخشی بعد از جراحی

اگر بورس برداشته شود، همان مراحل توانبخشی و بهبودی را که در بخش درمان غیرجراحی ذکر شده است، دنبال کنید.

عمل جراحی بورسیت پس از آنسرین

برای بورسیت پس آنسرین به ندرت نیاز به جراحی است. اگر عفونت مزمن با آنتی بیوتیک برطرف نشود، بورس ممکن است با عمل جراحی آرتروسکوپی زانو که نوعی جراحی کم تهاجمی است توسط بهترین جراحان زانو برداشته شود.

کلینیک فوق تخصصی زانو در اصفهان

مقاله بورسیت پنجه غازی زانو چیست؟ درمان بورس پس انسرین صرفا برای اهداف آموزشی و ارتقا دانش عمومی شما مخاطب عزیز میباشد و قرار نیست جایگزین توصیه های بهترین فوق تخصص درمان بیماری های زانو یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شود. دکتر مهدی معزی جراح زانو شما را تشویق می کند که هر گونه سوال یا نگرانی در ارتباط با درمان درد زانو ممکن است داشته باشید با ایشان در مرکز فوق تخصصی زانو در اصفهان در میان بگذارید.

4.7/5 (9 دیدگاه ها)